800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Zahradní architekt
Základová deska
Lamelová clona
Stavba domu
Přeprava
5 nejnovějších nabídek
Rodinný dům
GTB
BOPP samolepící pásky balící
Samolepící pásky s potiskem
Dvouvrstvá vlnitá lepenka

Američané spotřebují kelímky a víčka za 7 mld. USD

01/02/2013

 

Americká poptávka po kelímcích a víčkách bude růst o 4,1 % ročně z 7,2 mld. (2012) na 8,9 mld. USD (2016) díky nadprůměrnému zájmu o potraviny v těchto obalech a příznivému výhledu pohostinských služeb. Klíčovým faktorem bude rostoucí význam nápojových specialit, protože mnoho rychloobslužných restaurantů klade větší důraz na luxusní kávy, kávové speciality, ledové kávy, smoothies apod. Na takové nápoje se často používají nákladné typy nádob, jako jsou izolované papírové kelímky, PET kelímky a speciální víčka.

I když nápojové kelímky zůstanou dominantním typem, nejrychlejší přírůstky se očekávají u kelímků/vaniček na potraviny díky solidní poptávce po klíčových produktech, jako jsou jogurty, káva, čaj, čerstvé ovoce a zelenina. Dále k růstu přispějí ty kelímky, které uspokojují poptávku po přenosných, pohodlných obalech na jednu porci anebo oživí prodej vyspělých výrobků (tj. konzervované ovoce, makarony a sýr). Nadprůměrně se na přírůstku bude podílet častější servírování snídaní v rychloobslužných restaurantech, kavárnách a občerstveních i exponenciální pokrok samoobslužných obchodů s mraženým jogurtem. Růst poptávky po víčkách o 4,9 % ročně na 1,2 mld. (2016) překoná tempo kelímků. Je to dáno rostoucím podílem nápojových kelímků s víčkem, poptávkou po dražších speciálních víčkách a po potravinových kelímcích/vaničkách na jednu porci. Víčka na potravinové kelímky vykážou rychlejší přírůstky než na nápojové díky popularitě obalů na jednu porci, soustavnému vývoji novinek a rozšířením výrobkových řad.


Pohostinské služby r. 2011 generovaly 68 % poptávky a jsou zdaleka největším odběratelem kelímků a víček. Vývoj bude kopírovat průměr celého trhu jako výsledek úpadku nápojových automatů, rostoucí konkurence balených nápojů a celkové vyspělosti způsobů využití. Naopak k růstu budou přispívat nadprůměrné výsledky horkých nápojů a silnější důraz na luxusní nápoje spíš než na dlouhodobé šlágry jako sycené nealko a mléčné koktejly. Rychlejší růst bude vidět v balení potravin a nápojů tam, kde se projeví výhody kombinace pohodlí a přenosnosti spolu s trendy zdravého stravování, tedy nejvíce u jogurtů – největšího odběratele potravinových kelímků.
Studie „Cups & Lids“ za 5100 $ od skupiny Freedonia obsahuje na 304 stranách údaje za 2001, 2006 a 2011 a předpovědi pro 2016 a 2021 podle výrobků (tj. kelímky nápojové, potravinové, na jednu porci, víčka na nápojové kelímky, měkká víčka) a trhu (tj. pohostinství, balení potravin a nápojů, maloobchod) a profily 39 firem vč. Dart Container, Reynolds Group a Georgia-Pacific.

 

kelimek_300

 

www.packaging-cz.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU