800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Nákup nábytku a vybavení
Technologická linka KJZ
Dodávka regálů
Nákup 3D CAD systému
Software BeauGauge Instruments Suite
5 nejnovějších nabídek
Obaly pro automobilový průmysl
Vypínače a zásuvky
Malé koncové ovladače
Vačkové spínače VSN
Kompresor Atmos Fubag B 3800/100 CT4 + dárek zdarma

Stoupající ceny surovin nutí výrobce tiskových barev zdražovat

29/04/2013

 

Silné výkyvy trhů se surovinami r. 2012 přinutily Flint Group zvýšit ceny všech tiskových barev, laků a chemikálií coldsetových, heatsetových, archových, pro publikační hlubotisk, potisk obalů a úzkého pásu počínaje rokem 2013 v celé Evropě, na Středním východě a v Africe. Zdražení se bude obecně pohybovat mezi 2 a 6 % podle segmentu, i když kvůli typu nebo složení surovin by některé mohly ležet mimo toto rozmezí. Zástupci Flint Group kontaktují každého zákazníka jednotlivě, aby mu vysvětlili dopad změn.


Wolfgang Blumschein, viceprezident prodeje, Print Media Europe: „Situaci dále ztěžuje slabé euro, protože na většině světových trhů se základní materiály obchodují v amerických dolarech nebo v měnách na něj navázaných, jako je čínský jüan. To dále nafoukne ceny surovin a k tomu připočtěte výrazný nárůst nákladů na přepravu, obaly a energie, které postihly náš obor a u nichž se očekává, že dále porostou.” Poptávka z rozvíjejících se zemí stoupá, kdežto kapacity dodavatelů se smrskávají, což tlačí na celý obor. Doug Aldred, prezident, Packaging and Narrow Web: „Tlak na náklady neustává a míra zdražení vyžaduje, abychom část nákladů přesunuli do dodavatelského řetězce. Optimalizací a zeštíhlením organizace učinila Flint Group vše pro zmírnění tohoto nárůstu, ale konzistentní kvalita našich výrobků nebude předmětem kompromisu.”
Sun Chemical Europe oznamil nárůst cen u všech výrobkových řad pro své evropské zákazníky s účinností od 1. 1. 2013. Bude se pohybovat od 5 do 10 % v závislosti na složení výrobku a výrobkové řadě.


I přes stabilizaci se průměrné ceny surovin vloni meziročně zvýšily a další nárůst se ještě očekává. Je to hlavně kvůli výrobním a ekologickým restrikcím u klíčových materiálů, slabšímu euru a vysoké poptávce. Felipe Mellado, ředitel marketingu: „Úroveň nákladů na suroviny je bezprecedentní a výsledkem je nezbytnost revidovat naše ceny. Aktivně spolupracujeme s dodavateli, abychom kontrolovali a minimalizovali náklady, ale tlak je konstantní a přesunul se už i do výroby tiskových barev. K zajištění vysoké kvality výrobků a služeb, jakož i naší ziskovosti se stalo nezbytné dále zvýšit maloobchodní ceny.”


S přihlédnutím k chmurným vyhlídkám ekonomiky lze předpokládat, že se v blízké budoucnosti ceny surovin nijak podstatně nesníží. Zdražují i energie, přeprava a logistika – závislé na ceně surové ropy. Proto hubergroup od 1. 1. 2013 upravil ceny svých tiskových barev v Evropě. Heiner Klokkers, ředitel skupiny, Evropa: „Už nedokážeme tento enormní nárůst téměř ve všech oblastech kompenzovat a stále uspokojovat vysoké nároky, co se týká kvality a služeb. Už jsme intenzivně zapracovali na zvýšení naší produktivity a optimalizaci interních postupů. Protože není v dohledu pokles nákladů a chceme udržet vysokou úroveň kvality a služeb, jsme nuceni přesunout část nákladů na klienty.“


Gordon Carson z Printweeku rekapituluje, že hubergroup naposledy zvýšila ceny v březnu 2011 a že poslední kolo jejího zdražování ovlivní sektor ofsetových barev, i když zatím není jasné o kolik, protože ceny surovin kolísají. Oznámení hubergroup v listopadu 2012 přišlo měsíc poté, co British Coatings Federation varovala před „dosud vůbec nejvyššími“ náklady na chemikálie potřebné pro výrobu tiskových barev. Ceny surovin tvoří cca 50 % celkových nákladů na výrobu tiskových barev a podle BCF dodavatelé pojiv a pigmentů zdražili o 80 % během posledních dvou let. Navíc „drasticky“ snížili výrobní kapacity v reakci na krize 2008 a 2009. Počátkem listopadu PrintWeeku řekli zástupci Ultrachemu, že nemají v plánu zdražovat, kdežto u Sun Chemicalu na otázku odmítli odpovědět.
Dodavatel barev pro inkjet Digitl Ink prohlásil, že by provedl velké úpravy cen jen tehdy, „kdyby došlo k velmi velkému nárůstu nákladů na suroviny či přepravu anebo výrazné negativní změně měnových kurzů“, a i pak jen výrobek od výrobku. Steve Martinson, prodej, marketing a rozvoj, Digitl Ink: „Jako všichni výrobci odebíráme suroviny a další přísady od mnoha různých dodavatelů v naší zemi i z ciziny. Ceny dodavatelů a náklady na přepravu mohou kolísat. Obecně máme v našich cenách zahrnutou určitou rezervu, aby tento typ nárůstu absorbovala.“

 

obal_380_02

www.packaging-cz.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU