800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Výroba plastových krytek
Vrtání a výroba
Rekonstrukce objektu
Oprava komunikace
Náhradní výstavba garáží
5 nejnovějších nabídek
MCV 1000 POWER - CNC
BPH 320A/1000 BRUSKA ROVINNÁ
BM 350 BRUSKA STOLOVÁ/HRNCOVÁ
Manipulační magnety
Úchylkoměry

Ipex 2014 zkouší nové zaměření a formát

12/06/2013

 

Informa Exhibitions, organizátor veletrhu Ipex 2014, posune jeho zaměření tak, aby odrážel „měnící se dynamiku polygrafie“, zmenší výstavní plochu z 100 000 na 60 000 m2 a zkrátí ho z osmi dní na šest. Udělá z něj událost digitální a intermediální, stavějící na integraci s akcí Cross Media a jejím důrazem na trh a vzdělávání. Změnu v zaměření vyvolal průzkum mezi zahraničními návštěvníky minulého Ipexu založený na více než 100 rozhovorech a 1600 anketních odpovědí.
Ukázalo se, že příjmy za digitální tisk rostly ročně skoro o 10 % proti 1,5% propadu u tisku z plochy, přesto v roce 2014 budou příjmy za tisk z plochy celosvětově 329 mld. $ proti 131 mld. $ z digitálního tisku. Průzkum mezi návštěvníky Ipexu v letech 2010, 2006 a 2002 zjistil, že 76 % nabízí digitální tisk. V dalších třech letech očekává růst významu digitálu víc než 75 % z nich, dokončování 48 %, předtisku 40 % a ofsetu 7 %. 44 % návštěvníků Ipexu nenavštěvuje Drupu, skoro polovina z nich uvádí digitální tisk jako hlavní oblast svého zájmu a jako oblast, kam hodlá investovat.
Ředitel Trevor Crawford: „Naši návštěvníci a vystavovatelé jasně posouvají svoje podnikání různými směry a my musíme na tuto změnu reagovat a poskytnout jim vhodná řešení a nápady. Ale jako veletrh je Ipex pro tiskaře, od toho neustoupíme, ale také musíme přitáhnout koncové uživatele tisku.

Průzkum odhalil sedm klíčových trendů:
1. významná úroveň konsolidace mezi poskytovateli tisku v rozvinutých ekonomikách;
2. úpadek ofsetu na mnoha těchto trzích;
3. vzestup digitálního tisku;
4. poskytovatelé tisku nabízejí více netiskových služeb;
5. růst tištěných obalů a v tomto kontextu digitálního tisku a flexografie;
6. růst nových ekonomik a nejen těch známých;
7. větší role vícekanálového marketingu.

To však neznamená, že si všichni koupí digitální stroje nebo dokončovací vybavení, jednoduše to zdůrazňuje oblasti, které jsou podle nich nejdůležitější. Až do r. 2010 byl Ipex masový, široce koncipovaný polygrafický veletrh, který podle mnoha lidí v menším konkuroval Drupě, ale i se tak většina nových návštěvníků zaměřovala většinou na digitál; digitální tisk tehdy představoval 40 % veletrhu.“
Crawford věří, že zkrácení neovlivní počet návštěvníků (odhadem cca 55 000). Poplatky za výstavní plochu pořadatel nezmění, ale prý se vystavujícím výrazně sníží náklady na ubytování, služby a náklady na obsluhující personál stánků: „Informě nejde o ořezání nákladů. Velká většina vystavujících jsou malé až střední podniky a výdaje za osmidenní výstavu jsou velký problém – takže si myslím, že zkrácení opravdu uvítají.“
Hlavní iniciativou Informy bude každé ráno World Print Summit s podtitulem „strategie a praxe, jak vyniknout v náročném oboru offline a online marketingu“. Ipex bude hostit i Printers’ Profit Zone v příslušené posluchárně a čtyři semináře na ploše výstaviště na témata udržitelnost, velký formát, digitál a obaly.

 

 

logo1_380

 

 

www.packaging-cz.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU