800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Oprava fasády domu
Zateplení objektu
Kontrola hasicích přístrojů
Nákup zářivek
Nákup vodoinstalačního materiálu
5 nejnovějších nabídek
MCV 1000 POWER - CNC
BPH 320A/1000 BRUSKA ROVINNÁ
BM 350 BRUSKA STOLOVÁ/HRNCOVÁ
Manipulační magnety
Úchylkoměry

Zákazníci chtějí lepší obaly

27/06/2013

Zákazníky po celém světě ovlivňuje při nakupování obal výrobku. „Odmítáme výrobky v plastových obalech a stydíme se, když vyhazujeme plastové lahve od vody. Máme starost o objem obalů spotřebovaných společností, a když nakupujeme online, spíše se rozhodujeme pro doručení v jednoduchém standardním obalu místo originálního“ – to jsou výsledky mezinárodní studie Packaging 2020, kterou zpracovala Innventia spolu s Kairos Future na základě internetové ankety mezi zákazníky v USA, Indii a Švédsku v říjnu 2012. V každé zemi bylo dotazováno 500 osob různého věku a pohlaví. Protože anketa probíhala online, odpovědi z Indie nekorespondují se složením obyvatelstva jako celku, ale spíše střední třídy. Jasná většina z 1500 respondentů vnímá velkou spotřebu obalů ve společnosti jako problém. Pro Američany a Indy je největší zlo plastový obal, zatímco Švédové se stydí vyhodit hlavně hliník. Ve všech třech zemích existuje poptávka po kontrole kvality a přísnější ekologické legislativě. Spotřebitelé – zvlášť ve Švédsku – by rádi viděli nápaditější balení. Fredrik Rosén, ředitel tržního a spotřebitelského průzkumu, Innventia: „Vzestup střední třídy po celém světě, stárnutí obyvatelstva, omezený přístup k surovinám a zesilující urbanizace – to je několik megatrendů, z nichž vyplývají výzvy pro výrobky a jejich obaly. Vidíme, že chování kupujících se řídí i materiálem, nejen vzhledem obalu. Vidíme také jasnou poptávku a velkou potřebu chytrých obalů. V budoucnu budou kladeny přísnější nároky na obalové materiály, které přicházejí do kontaktu s potravinami. Růst online nakupování přinese problémy i příležitosti. Např. budou hnědé lepenkové krabice, v nichž se dnes výrobky běžně posílají, stále stejně hnědé a nudné? Nebo se stanou důležitou součástí značky? Protože se zintenzivňuje hon na vysoce kvalitní suroviny, recyklátoři brzy zaujmou významnější pozici. Není nepravděpodobné, že se zapojí i do jiných fází hodnotového řetězce.“

Některé zajímavé výsledky ankety:

  • Recyklace je velmi důležitá pro 56 % spotřebitelů v Indii, 32 % ve Švédsku a 37 % v USA.
  • Při nakupování online by se rozhodlo zaplatit méně za zboží dodané v jednoduchém standardním obalu místo v originálním 94 % Švédů.
  • Velmi často má starost o obsah nebezpečných látek v obalech 20 % Švédů, 43 % Indů.
  • Že je zapotřebí mnohem přísnější ekologická legislativa, si myslí 50 % Indů a 17 % Švédů. Podle 43 % Švédů by legislativa měla být o něco přísnější.
  • Pokud obal vnímá jako neekologický, zboží nekoupí 60 % Indů a 20 % Švédů.
  • Že by se potraviny mohly cestou z obchodu rozpustit, má starost 77 % Indů a 8 % Švédů.
  • Že plasty jsou nejméně ekologický materiál, si myslí 65 % Švédů, 47 % hlasuje pro hliník a 4 % pro papír. Že nejméně ekologický je papír, si myslí 30 % Indů.
  • Žádat od spotřebitelů použití plastových rukavic v zelenině je špatný nápad, si myslí 80 % Švédů, ale 65 % Indů si myslí, že je to „velmi dobrý nápad“.
  • Potraviny kupuje online aspoň jednou měsíčně 29 % Američanů, 35 % Indů a 5 % Švédů.
  • Nejvíc rozčilující na obalech jsou problémy s otvíráním, říká 81 % Američanů starších 55 let.
  • O možnost skenování zboží, aby zjistili více o jeho původu, distribuci a/nebo podrobné informace o obsahu, by se částečně nebo velmi zajímalo 63 % Švédů.
  • Jiný výrobek by si vybralo jen proto, že byl vyroben lokálně, 44 % Švédů a 32 % Američanů.
  • Po uplynutí data minimální spotřeby ochutnává mléko před vylitím 87 % Švédů.

 

 

www.packaging-cz.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU