800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Podlaha
Úprava manipulační plochy
Stavební úpravy domu
Stavební opravy budovy
Zednické a pomocné zednické práce
5 nejnovějších nabídek
Moduly z obytných kontejnerů
Modulové stavby
Nosič kontejnerů MAN TGL 8.240, r.v. 2008
Nosič kontejnerů MAN TGL 8.240, r.v. 2008
Sáček pro balení potravin PP 30

ArcelorMittal začal nabízet nový druh oceli pro výrobu automobilových dveří

16/07/2013

 

Největší světová ocelářská a těžební společnost ArcelorMittal představila na konci června vysokopevnostní ultralehkou ocel určenou pro výrobu automobilových dveří. Díky ní bude možné snížit hmotnost dveří vzhledem k současnému standardu až o 34 %. I při takto významné redukci hmotnosti přitom zůstanou zachovány bezpečnostní a konstrukční parametry požadované automobilkami. Výrobci automobilů jsou nuceni snižovat hmotnost svých vozidel, aby splnili budoucí emisní normy Evropské unie pro výfukové plyny. V EU vstoupí v platnost nové předpisy Euro 6 v roce 2014 a obdobné emisní normy začnou platit od roku 2021 i v USA.

„Vzhledem ke zvažovanému zavedení ještě přísnějších pravidel v následujícím období do roku 2025 v Evropě i USA se nyní přezkoumává každá část vozidla, abychom zjistili, kde je možné snížit jeho hmotnost. Redukcí hmotnosti vozidla o zhruba 12 kg se sníží emise CO2 o jeden gram na ujetý kilometr," říká Brian Aranha, viceprezident divize Automotive Worldwide skupiny ArcelorMittal.

Divize Automotive Worldwide začala již v roce 2010 pracovat na projektu S-in-Motion, díky kterému ArcelorMittal dokázal snížit hmotnost karosérie a řady součástí vozidla, jako jsou například dveře. Mezi další výhody této oceli patří nižší výrobní náklady a také nižší spotřeba paliva při provozu automobilu. „Automobilový průmysl je jednou z oblastí našeho franšízového podnikání a se všemi velkými prvotními výrobci (OEM) jednáme o použití nových řešení při konstrukci budoucích aut," dodává Brian Aranha.

ArcelorMittal je schopen již dnes snížit hmotnost dveří vozidel nižší střední třídy z běžných 18,3 kg na pouhých 13,3 kg, a to při splnění konstrukčních a bezpečnostních požadavků. Dosahuje toho použitím ultravysokopevnostních ocelí (UHSS), které jsou známy pod označením MS 1500 a Usibor, pro konstrukční části, a dvoufázových ocelí, jako je FF280DP, pro vnější panely. Tyto oceli jsou součástí nabízeného sortimentu a při výrobě vozidel se již používají.

Nově vyvíjené oceli, které sníží hmotnost dveří až o 34 %, se objeví na trhu do roku 2017. Při jejich výrobě se k redukci hmotnosti budou používat laserově svařované přístřihy. Celková hmotnost dveří pak bude přibližně 12 kg.

 

ocel_430

 

 

www.technickytydenik.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU