800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Výroba plastových krytek
Vrtání a výroba
Rekonstrukce objektu
Oprava komunikace
Náhradní výstavba garáží
5 nejnovějších nabídek
MCV 1000 POWER - CNC
BPH 320A/1000 BRUSKA ROVINNÁ
BM 350 BRUSKA STOLOVÁ/HRNCOVÁ
Manipulační magnety
Úchylkoměry

Za nadváhu často může nevhodné rozložení jídla během dne

24/07/2013

Podle dietologů právě snídaně hraje při prevenci obezity velmi významnou roli.

Tloustnete, a přitom si myslíte, že jíte zdravě? Pak dávejte pozor na to, co kdy během dne jíte. Pokud totiž nesnídáte, jídlo během dne zanedbáváte a večer si to vynahradíte plným talířem a dvěma pivečky, pak jste na nejlepší cestě přibírat na váze. „Obezitou a nadváhou trpí většinou lidé s naprosto nevhodným režimem jídel,“ říká doktorka Václava Kunová, odbornice na výživu.

 „Zatímco dříve byla snídaně, oběd a večeře běžnou součástí jídelníčku, nyní, kvůli rychlejšímu tempu života, se vynechávají hlavní jídla nebo snídaně. Přitom právě snídaně při prevenci obezity hraje významnou roli,“ tvrdí odbornice. Jiní odborníci se domnívají, že za tloustnutím je návrat k tradiční české kuchyni, salámům, párkům, a také obliba hamburgerů.

 

jidlo_390

Snídaně se nemá vynechávat

Doktorka Kunová tvrdí, že celodenní množství energie, které prostřednictvím jídla přijmeme, se dá vyjádřit v procentech. Ideální je proto následující rozložení stravy:

  • 25 procent energie nám má dát snídaně a přesnídávka
  • 30–35 procent oběd
  • 40 procent odpolední jídelníček, tedy svačina, večeře a druhá večeře.

Snídaně má obsahovat všechny potřebné živiny, tuky, sacharidy i bílkoviny, protože je to start do celého dne. Ale ruku na srdce – kdo to dodržuje?

Většinou se doma rychle vypije čaj a k tomu zhltne sušenka. Ti, co snídají až v práci, si dávají kávu s koblihou nebo sladkostmi. Pro odborníky na výživu je to ale všechno špatně.

Většina chápe ráno jako stres a shon

Jak ukázal výzkum společnosti TNS AISA z prosince loňského roku, který proběhl v rámci projektu společnosti Unilever Zdravý kořínek, mnoho z respondentů ráno chápe jenom jako stres a shon, kdy na snídani nemá chuť, čas ani náladu.

Výsledky šetření ukázaly, že podle denních stravovacích návyků, tedy kdy a co lidé jedí, můžeme respondenty rozdělit do tří základních skupin:

  • večerní jedlíci – symbolizuje je pyramida, protože nejvíc energie přijímají večer a pyramida je také nejširší dole
  • polední strávníci – symbolizuje je diamant, protože ráno si dají něco malého, hlavní je pro ně oběd a večer opět něco menšího
  • snídající – pro ně je charakteristický symbol obrácené pyramidy, kdy za základ jídla berou snídani a směrem k večeru jedí stále méně.

 

Více se dozvíte v příloze zde

 

 

Radim Svoboda - Centrum redukce váhy

Moravská 22

796 01, Prostějov

 

+420 775 364 785

radarsvoboda@obemail.com

www.regulacevahy.info

 

http://firmy.industry-eu.cz/radim-svoboda-centrum-redukce-vahy

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU