800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Opravy výtluků na komunikacích
Výměna oken a dveří
Vybudování centrální výměníkové stanice
Nákup osvětlovacích těles a zářivek
Skládací vozík
5 nejnovějších nabídek
Technologie tryskání
Tryskací zařízení
Prášková lakovna
TOP Vytížení dodávky Itálie - Rakousko - ČR
Podsadové stany

Účetní firmy vyžadují od ERP systémů a vývojářů zejména rychlost při zapracování legislativních změn

30/07/2013

Rychlé zavedení systémů, okamžité zapracování legislativních změn, odbornost, možnost outsorcingu a v neposlední řadě jednoduchou práci se systémem a možnost tzv. kontinuálního účetního období, jsou hlavní požadavky účetních firem na ERP software. Tradiční tuzemský výrobce podnikových informačních systémů PREMIER system to zjistil při rozsáhlém průzkumu, který provedl na své klientské základně. Právě účetní firmy jsou podle vyjádření zástupců PREMIER z hlediska dat zajímavé. Potřeby těchto společností se totiž liší od běžného firemního zákazníka.

 

Společnosti napříč trhy mají na ERP systémy odlišné nároky. Z toho důvodu většina výrobců podnikových systémů dodává k základním verzím svých systémů volitelné moduly. Týká se to například firem pracujících v zemědělství či stavebnictví. Zvláštní požadavky mají i firmy specializované na účetnictví. Mezi pěti nejčastějšími požadavky, které musí vývojáři naplnit a případné nedostatky odstranit jsou:

 

Rychlost zavedení ERP systému

Čili s jakou rychlostí dokáží technici od dodavatelské firmy systém u klienta zavést. To je klíčové pro účetní firmy bez ohledu na jejich velikost. Jakékoliv prostoje nebo výpadky systému, byť krátkodobé, by při správě účetní evidence klienta ohrozily samotnou podstatu podnikání firmy. Zástupci účetních firem obvykle vyžadují maximálně 2-3 týdny od navržení do úspěšného spuštění systému.

 

Odborná komunikace s programátory dodavatele

Účetní firmy vnímají jako významnou přidanou hodnotu také dobré oborové znalosti na straně techniků a programátorů dodavatele. Pokud přímo programátor mluví „stejnou řečí“ jako zaměstnanci účetní firmy, zná jejich každodenní agendu a orientuje se v problematice, značně se zrychlí proces zavádění změn v systému a technická podpora. Oborové znalosti programátorů se také projevují ve funkcích systému, jeho přehlednosti a drobným vylepšením, které značně zpříjemňují každodenní práci účetních.

 

Možnosti outsourcingu

Zejména dynamicky rostoucí účetní firmy s širším zákaznickým portfoliem dospějí do situace, kdy zavedená podniková IT infrastruktura přestane množství zpracovávaných dat kapacitně zvládat. Mnoho firem proto namísto investic do nového vybavení svěří správu dat výrobci ERP systému. Šetří se tím náklady na samotný HW a jeho správu, ale i na energie a zabezpečení IT vybavení. Účetním firmám outsourcing umožní také komunikaci s vlastními klienty, kteří mohou online posílat své doklady. Vyžadují jej také účetní firmy s více pobočkami – jednotný vzdálený přístup usnadňuje jejich propojení.

 

Snadná editace údajů a práce s více účetními obdobími najednou

Zákazníci z řad účetních firmem často řeší nutnost úprav dokumentů v již uzavřených účetních obdobích, jejich porovnávání a tvorbu přehledů i mimo aktuální období. Vyžadují proto kontinuálnost systému bez „uzamykání“ již skončeného období. S tím souvisí také snadná evidence účetnictví pro zákazníky, kteří se rozhodli pro vlastní fiskální rok. Účetní společnosti, které mají ve správě více takových klientů, žádají přehlednost svého systému a co nejsnazší editaci začátku a konce fiskálního roku.

 

I proto PREMIER system usnadňuje díky funkci „Kontinuální účetní období“ práci účetním i finančním oddělením firem napříč obory podnikání. Firemní účtárně umožňuje bezproblémový přechod na nový účetní rok a společnost nijak nelimituje při tvorbě přehledů z již uzavřených období, jejich porovnávání nebo při zpětné editaci údajů pověřenými zaměstnanci.

 

Svižné zapracování legislativních změn a update systému

Jak již bylo zmíněno, na rozdíl od běžných firem si správci účetnictví více subjektů nemohou dovolit jakékoliv prostoje ve svém hlavním oboru podnikání. V případě odstávky ERP systému by došlo k ochromení činnosti firmy. Jako klíčový požadavek proto uvádějí okamžité zohlednění nových legislativních změn, které jsou v tomto oboru na denním pořádku. Samotný update systému požadují co nejrychlejší a automatický bez nutnosti manuálního stahování dat a jejich zdlouhavé instalace.

 

premier_480

 

Pavel Křižka                                                   PREMIER system        

PR Manager                                                     obchodní oddělení 

 

T: +420 732 582 776                                         T: +420 245 005 606

E: pavel.krizka@justc.cz                                   E: obchod@premier.cz; info@premier.cz           

H: www.justC.cz                                               H: www.premier.cz  

 

Just Communication s.r.o.                              PREMIER system, a.s.

Dlouhá 16                                                        Saturnova 1197/1

110 00  Praha 1                                                104 00 Praha 22 - Uhříněves

 

 

O společnosti PREMIER system

Společnost PREMIER system a.s. vznikla v roce 1998 jako ryze česká firma s vlastním know-how. Nyní je předním producentem informačních a ekonomických systémů na tuzemském trhu. Nosným programem společnosti je výroba a distribuce vlastního stejnojmenného ekonomického informačního softwaru PREMIER system pro řízení podniků a firem. Produktovou nabídku doplňují nástavbové moduly a specializovaná řešení pro firemní procesy v téměř jakémkoliv oboru. Po dobu 14leté působnosti na trhu ČR a SR si společnost PREMIER system a.s. vypracovala přední pozici mezi poskytovateli informačních a ekonomických systémů pro menší a střední společnosti.

 

Tradice a úspěch firmy je založen především na výrobě kvalitních produktů s originálním prostředím a ovládáním, na flexibilitě firmy při řešení individuálních požadavků svých zákazníků, vysoké odborné kvalifikaci zaměstnanců. Stejně tak poskytování komplexních služeb, jejich kvalita a rychlá dostupnost směřuje k hlavnímu cíli společnosti, a tou je maximální spokojenost zákazníků a osobní přístup ke klientovi. Především spokojenost našich klientů a jejich doporučování je hlavním elementem dynamického růstu společnosti a jejího portfolia klientů, které činí více než 3 500 subjektů (více než 12 tis. licencí). Naše dlouhodobé cíle jsou založeny poskytování našich produktů a služeb co nejširšímu spektru zákazníků v kategorii menších a středních společností. Budování dlouhodobého a oboustranně seriózního partnerství je další z hlavních cílů společnosti.

Více informací naleznete na www.premier.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU