800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Dodávka a montáž vzduchotechniky
Plastová okna
Výroba krytů
Svářování
Jednoduchá stavba + další prostory
5 nejnovějších nabídek
Domovní regulátory B6 NG, B10 NG
Lanko pozinkované 1 mm 1x19 zavěšení svítidel
Daimler 2035
VZV Komatsu
Samosvorné kydexové pouzdro pro nůž

Vyšší škola aerodynamiky automobilu

08/08/2013

 

Aktuální snaha o snižování spotřeby a tedy i emisí CO2 se alespoň navenek odehrává z velké části v oblasti vylepšování účinnosti hnacího agregátu. Ovšem se stejným úsilím se pracuje také na snižování jízdních odporů. Zatímco odpor valení narůstá s rychlostí v přímé úměře, odpor vzduchu ale s její druhou mocninou. Čím je rychlost vyšší, tím víc se aerodynamický odpor projevuje.

Ten se zjišťuje ve vzduchovém tunelu prostřednictvím šestikomponentních vah, měřících síly a momenty způsobené prouděním vzduchu ve třech směrech. Odpor vzduchu je ale z hlediska konstrukce vozu rovněž závislý na známé hodnotě jeho příčného průřezu (F) a na kvalitě obtékání vyjádřené bezrozměrným součinitelem odporu vzduchu Cx, jež je vlastně konečným výsledkem měření a následných výpočtů (Cx.F = efektivní odpor vzduchu). Hodnota tohoto součinitele totiž udává, jak se konkrétní zásah konstruktéra nebo designéra na kvalitě proudění projevuje.


Celý článek naleznete v Technickém týdeníku 15/2013.

 

auto_282

 

 

www.technickytydenik.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU