800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Výroba - Buchse
Papírové dutinky
Výroba - Werkzeughalte
Výroba - Hülse
Výroba dle přiložené přílohy
5 nejnovějších nabídek
STATUS COLORLINK
KILMARNOCK CAMPUS - AYRSHIRE COLLEGE (SKOTSKO)
Sponkovačka ruční M1 11/08 pro spony 6-8mm
Indikátor nárazu Shockwatch2 - 25 g, žlutý
Záhonový plastový chodník

Evropský trh plastových láhví dále roste

12/02/2014

Plastové láhve jsou v mnohých oborech nejdůležitějším obalovým prostředkem. Jak pro nápoje, tak pro potraviny, kosmetiku, farmaka, pro prostředky péče pro domácnost, tak i pro průmyslovou chemii. Průmysl vyrábějící láhve profituje z vítězného tažení jednoúčelových PET láhví, které v uplynulých osmi letech získaly velký podíl na trhu. Protože jejich kvalita neustále roste, pronikají do nových segmentů, kde nahrazují tradičně používané materiály. Nejen v nápojovém sektoru, ale i v potravinářském, kosmetickém a farmaceutickém průmyslu, získávají plastové láhve silně na významu. Nová plnicí technika a vývoj teplu odolných PET láhví jim dávají nové šance.
Podle nové studie společnosti Ceresana, která zkoumala trh plastových láhví, se očekává, že jeho objem stoupne v roce 2020 na 170 mld. kusů. Rozrůstající se populace a stoupající životní standard v jednotlivých východoevropských zemích, spojený s rozšiřujícím se západním životním stylem, působí pozitivně na poptávku po plastových láhvích. Ve východoevropských zemích je spotřeba balených nápojů na hlavu výrazně nižší než na Západě. Zde existuje pro budoucnost velký růstový potenciál, který bude mít na poptávku po plastových láhvích pozitivní vliv. Výjimkou bude podíl pivních láhví z PET, který je již nyní vyšší než v západní Evropě. To je dáno kromě jiného tím, že konzumenti akceptují kratší minimální trvanlivost piva.
V západní Evropě očekávají analýzy společnosti Ceresana největší potenciál v oblasti farmacie a kosmetiky. Zde působí kromě jiného stárnutí populace, která potřebuje více léků a jiných farmaceutických produktů. Trend konvenience, který vede u některých konzumentů a výrobkových skupin k zvyšující se spotřebě malých balení, se překrývá s protichůdným trendem kvůli hospodářsky napjaté situaci v některých zemích. Mnozí konzumenti mezitím sahají opět po větších obalových jednotkách, aby ušetřili peníze.
Zřejmým cílem průmyslu zůstává dále redukce hmotnosti láhví, která má ekologický efekt při přepravě. Plasty předstihují významně sklo, co se týče hmotnosti i aspektů účinků bariéry vůči plynům a ochraně před UV paprsky. To jsou všechno faktory, které vedou k dalšímu růstu podílu na trhu plastových výrobků.

Kapitola 1. nabízí znázornění a analýzu trhu plastových láhví včetně prognózy do roku 2020. Pro 20 zemí a celkový evropský trh jsou uvedeny ukazatele výroby, importu, exportu, jakož i poptávky jednotlivých oblastí použití.
Kapitola 2. zkoumá cíleně oblasti použití plastových láhví: Aktuální data a prognózy vývoje v segmentu limonády, vody, ovocné šťávy, mléčné nápoje, ostatní nápoje, chemikálie pro domácnost, kosmetika a farmacie, jiná použití (omáčky, dresinky, jedlé oleje, kojenecké láhve, sportovní láhve a atd).
Kapitola 3. nabízí profily závodů nejvýznamnějších výrobců plastových láhví, přehledně rozčleněné podle kontaktních dat, obratu, zisku, výrobkové paletě, výrobních místech, krátkých profilech a výrobkových typech a oblastech použití. Podrobné informace zahrnují 50 výrobců.

 

lahev_400_01

 

www.packaging-cz.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU