800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Obrábění dle přílohy
Skládka
Výroba - Welle
Hydroizolace
Rekonstrukce stoupaček panelového domu
5 nejnovějších nabídek
Opravy a repase 8 a 12 válcových motorů Ferrari a Mercedes
Zařízení
Balotinování
Pákové nůžky na plech BSS 1020 E
BT vozík P20, po opravě a technické prohlídce

Vozové žíhací pece

17/09/2016

 

Vozové žíhací pece se uplatňují při tepelném zpracování hotových produktů v kovárnách a lisovnách, ale také pro tepelné zpracování odlitků nebo svařenců. Rozměrné díly se žíhají uložené na žíhacích podložkách na pecním vozu, drobné výrobky se na podložky zavážejí uložené v koších nebo na roštech. Pece se používají pro nejrůznější druhy tepelného zpracování – normalizační žíhání, rekrystalizační žíhání, ohřev pro kalení nebo austenitizaci, dále pro popouštění nebo pro žíhání na odstranění vnitřního pnutí po tváření nebo svařování. Tomu odpovídá rozsah pracovních teplot od 250 °C do 1150 °C, výjimečně u specielních materiálů až do 1250 °C. Pokud je požadováno, jsou pece vybavovány chladicím systémem, který umožňuje provedení celého tepelného zpracování, včetně řízeného chlazení nebo intenzívního dochlazení vsázky, v uzavřené peci, bez potřeby otevírat dveře nebo vyjíždět vozem z pece.

Vozové žíhací pece se dodávají ve všech velikostech podle požadavků zákazníků. Největší námi realizovaná pec má užitečné rozměry pracovního prostoru 9×12×5 m (š×d×v) a pojme vsázku o celkové hmotnosti 570 t. Pro tepelné zpracování dlouhých rotorů a hřídelí včetně řízeného a intenzívního chlazení a zároveň pro ohřev pro kování až do 1250 °C byla dodána univerzální vozová pec o užitečné délce 22 m.

Volba vhodného typu a umístění hořáků společně s optimálním řízením provozu topného systému, dostatečnou těsností pece a udržováním stálého tlaku v peci zaručuje vysokou homogenitu teplotního pole v pracovním prostoru pece.

Nejvhodnější provedení topného systému z hlediska vyžití odpadního tepla je voleno podle převažujících teplot tepelného zpracování, kapacity pece, jejího předpokládaného časového vytížení a dalších provozních podmínek. Jsou používány hořáky na studený spalovací vzduch, hořáky s předehřevem vzduchu v centrálním rekuperátoru nebo rekuperační hořáky, které pro tento typ pecí představují nejvyšší stupeň využití tepla z odcházejících spalin.

V opodstatněných případech jsou vozové žíhací pece místo plynového topného systému vybaveny elektrickým odporovým topením a v případě potřeby zařízením pro nucenou cirkulaci vzduchu, zajišťujícím rovnoměrnost teplotního pole a zintenzívnění konvekčního přenosu tepla na vsázku.

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní?
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU