800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Oprava místní komunikace
Ostraha vánočních trhů a funkce správce tržiště
Ochranné pracovní prostředky
Oprava výtluků na MK
Vrata
5 nejnovějších nabídek
SADA - komplet těsnění na 1 italský vršek 1/2" - U2/268H
Kolečka Steinco
Přepravní EUROBOX 1200x800x900 5VVL
Papír antikorozní - Role, SVIK š.750, 106g/m2
Paleta lisovaná INKA F10 - 1200x1000x140 - nosnost 900kg

ArcelorMittal začal nabízet nový druh oceli pro výrobu automobilových dveří

16/07/2013

 

Největší světová ocelářská a těžební společnost ArcelorMittal představila na konci června vysokopevnostní ultralehkou ocel určenou pro výrobu automobilových dveří. Díky ní bude možné snížit hmotnost dveří vzhledem k současnému standardu až o 34 %. I při takto významné redukci hmotnosti přitom zůstanou zachovány bezpečnostní a konstrukční parametry požadované automobilkami. Výrobci automobilů jsou nuceni snižovat hmotnost svých vozidel, aby splnili budoucí emisní normy Evropské unie pro výfukové plyny. V EU vstoupí v platnost nové předpisy Euro 6 v roce 2014 a obdobné emisní normy začnou platit od roku 2021 i v USA.

„Vzhledem ke zvažovanému zavedení ještě přísnějších pravidel v následujícím období do roku 2025 v Evropě i USA se nyní přezkoumává každá část vozidla, abychom zjistili, kde je možné snížit jeho hmotnost. Redukcí hmotnosti vozidla o zhruba 12 kg se sníží emise CO2 o jeden gram na ujetý kilometr," říká Brian Aranha, viceprezident divize Automotive Worldwide skupiny ArcelorMittal.

Divize Automotive Worldwide začala již v roce 2010 pracovat na projektu S-in-Motion, díky kterému ArcelorMittal dokázal snížit hmotnost karosérie a řady součástí vozidla, jako jsou například dveře. Mezi další výhody této oceli patří nižší výrobní náklady a také nižší spotřeba paliva při provozu automobilu. „Automobilový průmysl je jednou z oblastí našeho franšízového podnikání a se všemi velkými prvotními výrobci (OEM) jednáme o použití nových řešení při konstrukci budoucích aut," dodává Brian Aranha.

ArcelorMittal je schopen již dnes snížit hmotnost dveří vozidel nižší střední třídy z běžných 18,3 kg na pouhých 13,3 kg, a to při splnění konstrukčních a bezpečnostních požadavků. Dosahuje toho použitím ultravysokopevnostních ocelí (UHSS), které jsou známy pod označením MS 1500 a Usibor, pro konstrukční části, a dvoufázových ocelí, jako je FF280DP, pro vnější panely. Tyto oceli jsou součástí nabízeného sortimentu a při výrobě vozidel se již používají.

Nově vyvíjené oceli, které sníží hmotnost dveří až o 34 %, se objeví na trhu do roku 2017. Při jejich výrobě se k redukci hmotnosti budou používat laserově svařované přístřihy. Celková hmotnost dveří pak bude přibližně 12 kg.

 

ocel_430

 

 

www.technickytydenik.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU