800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Sklíčidla na soustruh
Izolační pouzdro
Výroba krytů
Vyřízení dotací na výtahy
Sanační omítky a nátěry fasády
5 nejnovějších nabídek
Pásová pila MEBAeco 335
Svařovcí zdroje NEOMIG - kompaktní
PLAZMOVÁ TECHNOLOGIE - Kjellberg
Ocelová lana
Evidence – Kontrola – Revize

Expo 2015 je pro firmy příležitost k novým zakázkám i prestižní událostí

17/06/2015

Tuzemské regiony mají zájem uspořádat během světové výstavy výjezdy podnikatelských delegací. Vybrané podniky se představují přímo v českém pavilonu svými produkty, ať již jde o sklo nebo pivo.

Světová výstava Expo 2015 v Miláně od května představuje Českou republiku mezi 130 vystavovateli z celého světa. Až do října se budou kromě kulturních a historických lákadel prezentovat i některé české firmy. Originální pavilon je atraktivní i pro české turisty. Po pěti letech se výstava vrací na evropský kontinent a po patnácti letech do relativní geografické blízkosti střední Evropy.

Co mohou firmy od účasti na této prestižní události očekávat? „Akce typu Expo slouží primárně k prezentaci České republiky a zviditelnění její kulturní a technologické pokročilosti. Neslouží tedy k prezentaci českých výrobků a služeb v takové formě, jak je tomu u klasických veletrhů a výstav, pravidla to ani neumožňují,“ vysvětluje Jiří Hansl, ředitel zahraničního odboru Hospodářské komory České republiky.

„Proto dle našich zkušeností dávají firmy přednost spíše klasickým renomovaným veletrhům a výstavám, které jsou zaměřeny na jejich obor. Určitou přidanou hodnotu z tohoto pohledu mohou české firmy na akcích Expo získat například díky aktivitě hospodářských komor v hostitelských zemích. Například milánská komora nabízí organizaci firemních kontaktních jednání s italskými i dalšími firmami,“ dodává Jiří Hansl.

Nepřehlédněte! Připravili jsme pro vásspeciál na téma Expo 2015 Milán

Pro české firmy je přesto účast na výstavě neocenitelnou možností představit své výrobky světovému publiku. Na místě bude k dispozici například nápojové sklo společnosti Crystalite Bohemia, a to jak jejího hlavního závodu ve Světlé nad Sázavou, tak ze skláren v Květné.

Zatímco ve Světlé se nachází plně automatizovaná sklárna s tavícím výkonem 96 tun skla denně, sklárna v Květné je zaměřena výhradně na tradiční ruční výrobu, která je dekorována různými procesy. Například broušením, hranováním, rytím, leptáním, panto a guilloche, ledováním, matováním, malováním a zlacením.

Světový design zaujal v Íránu

„Nové exportní příležitosti z této spolupráce ani neočekávám. Jsem spíše hrdý na to, že naše nápojové sklo Crystalite Bohemia reprezentuje Českou republiku na takto prestižní celosvětové výstavě,“ říká majitel společnosti Lubor Cerva.   expo_362

Kontraky uzavírá společnost spíše na specializovaných celosvětových veletrzích, jako například Ambiente ve Frankfurtu, The 92nd China Food and Drinks Fair a Hotelex Shanghai v Číně, Adriatic Gastro Show v Chorvatsku, Index International Design Exhibition v Dubaji a dalších.

I v Miláně se však bude mít čím pochlubit. Jednou z novinek je designová kolekce Metropolitan od londýnského designéra Simona Moora. „Té jsme již prodali více než 120 000 kusů i přesto, že je v prodeji teprve od letošního února, největší úspěch slaví hlavně v Íránu,“ dodává Lubor Cerva.  

Veletrhu se plánuje zúčastnit také další tradiční česká sklárna, Kavalierglass ze Sázavy. „Jako výherci soutěže Výrobce roku 2014 na Czech Grand Design jsme získali od Ministerstva průmyslu a obchodu poukázku na 100 tisíc korun na prezentaci na Expo. Do té doby jsme o účasti neuvažovali. Detaily stále řešíme, ještě není jasný rozsah prezentace ani její termín,“ vysvětluje Olga Gronychová z marketingového oddělení společnosti.

Návštěvníky upoutá světlo i pivo

Na výstavě chce představit především novou kolekci svítidel Laboratory Light, která je součástí konceptu Kavalier Design. Ta je v současnosti velmi populární.

„Ačkoli se nám ozývají zájemci z celého světa, největší zájem je prozatím mezi zákazníky z České republiky, a to především díky naší prezentaci na Designbloku, a samozřejmě i díky ocenění Výrobce roku. Věříme, že se díky prezentaci na Expo  svítidla z nové kolekce dostanou více do povědomí zákazníkům z celé Evropy,“ dodává Olga Gronychová.

Společnost s více než 177letou tradicí aktuálně vyváží zboží do více než 90 zemí světa. V tuzemsku  zůstává jen asi 5 procent její produkce.

Sklo není jediný tradiční český sortiment, který se na výstavě představuje. Čtyřikrát týdně vyjíždí z plzeňského pivovaru do italského Milána speciální vůz s plzeňským ležákem Pilsner Urquell v nepasterované podobě.

Nejslavnější české pivo je určeno pro českou hospodu, jež vyrostla v Českém pavilonu. Součástí je i expozice českého pivovarnictví a ukázky tradičních řemesel. „Na Expo máme v české hospodě přichystáno osm pětisetlitrových tanků, pivo budeme doplňovat průběžně, abychom vždy zajistili jeho čerstvost,“ říká obchodní sládek Václav Berka.

Cesta do Itálie trvá 12 hodin. Nejen během přepravy, ale i přímo v Itálii budou na řádnou péči o pivo dohlížet odborníci z Plzeňského Prazdroje.

Prezentovat se budou moci v Miláně i další české podniky. „Registrujeme zájem některých krajských hospodářských komor zorganizovat ve spolupráci s krajskými úřady podnikatelské delegace českých firem po dobu konání Expo v Miláně. Samotné Expo je pak spíše rámcem, který lze využít pro doprovodné aktivity tohoto typu,“ uzavírá Jiří Hansl.

 

 

www.businessinfo.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU