banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Poptáváme zemní práce, výkop základů, betonování a zdění základů
Poptávka - Klimatizace včetně montáže viz příloha
Poptávka - Úklidové práce
Poptávka - Plachta
Poptávka - Výmalba bytového domu
5 nejnovějších nabídek
Servis, montáže, výroba, náhradní díly
Barevné struny ABS, ABS-T, PLA, PET-G
Provádíme ochranný nano nástřik vnitřních a venkovních ploch.
Dezinfekční postřiky po celé České republice
Použitý mlýn Rapid, Typ K 60/45

Extrémní výzvy, extrémní výsledky – WIDIA sponzoruje Ultra 4 Unlimited Class Racer Vlastník vozu/řidič/stavitel a také WIDIA distributor

21/02/2013

widia_200„Dnes je to bezesporu nejrychleji rostoucí motoristický sport,“ říká David Buchberger, viceprezident společnosti Hi-Speed Corp. (Thousand Oaks, Calif.), jenž zastupuje firmu WIDIA v oblasti produktů a služeb. Tak je tomu přes den. Po nocích můžete pana Buchbergera nalézt, jak dává v dílně dohromady svůj závodní vůz kategorie Ultra 4-class, který pro sezónu 2012 – 2013 sponzoruje WIDIA. Závodní vozy v kategorii Ultra 4 musí mít náhon všech 4 kol. V ostatních parametrech je tato kategorie neomezena, což znamená, že všechny vozy jsou postaveny dle zvyklostí svých tvůrců v různých tvarech a velikostech, mohou jet rychlostí přes 100 mil za hodinu a jsou vybaveny převodovými stupni jak pro stovku, tak až po jedničku pro technickou jízdu ve skalách.

„Mottem pro IMTS 2012 je ‚Extrémní výzvy – extrémní výsledky‘, jež není jinde lépe ilustrováno než v závodech Ultra 4 racing,“ říká Bernie McConnell, viceprezident, WIDIA Products Group and Services. „WIDIA znamená všechno kolem vytváření obrovských příležitostí růstu prostřednictvím výkonu, takže podpora Davidova úsilí v závodech Ultra 4-class je přirozená.“

King of the Hammers
„Rekreačně jsem jezdil už od 16 let a těšil se z každé minuty jízdy,“ říká dnes 33letý Buchberger. Jako Kaliforňan a zanícený stavitel automobilů i závodník v jedné osobě byl dobře obeznámen s „hammer trails“ Kalifornie, jež jsou známy jako jedny z nejtěžších skalních cest, jaké existují. Příležitost pro přidání několika zářezů se naskytla v roce 2007, kdy vznikl off-road závod „King of the Hammers“ kombinující závodění v poušti se šplháním do skal na veřejných pozemcích v Johnson Valley, CA. V legendárním prvním neveřejném závodě se sešlo jen 13 týmů a cenou pro vítěze byla krabice piv. Jeho účastníci si říkají OG13 a rok co rok jsou na tento závod zváni. Rok co rok jsou zváni i všichni minulí vítězové, čili králové.

Závodníci startují bok po boku, každých 30 sekund dvě vozidla, a musí dokončit 165 mil dlouhou trať za méně než 14 hodin. Každý tým musí projet sedm kontrolních stanovišť nacházejících se do vzdálenosti 100 stop od vytyčené osy trasy. KOH není žádný stíhací týmový závod. Opravy mohou být provedeny jen na dráze závodníky nebo na dolní ploše. Z původní třináctky vzrostl od KOH 2012 počet soupeřících týmů na 135. Nejtvrdší jednodenní off-road závod na planetě se stal tak populárním, že byl vytvořen celý závodní okruh. Závody Ultra 4-class probíhají v kolech Pro Series a Regional Series, z nichž vzejdou Východní, Západní a Národní mistři.
 

dsc_0083.jpg_ico500_500
Dosud neviděné díly

Buchberger měl za sebou dva závody KOH a právě stavěl nový závodní vůz, když mu zavolal McConnell. Buchberger pracoval více než osm let v Hi-Speed Corp., nabízející řešení a řezné nástroje WIDIA mnoha zákazníkům, převážně v oblasti leteckého průmyslu a energetiky. „Mluvili jsme s Berniem o tom, že se doslechl o KOH, a co bych si myslel o tom, kdyby WIDIA sponzorovala můj vůz. Uvážím-li, že stavba mého prvního vozu si vyžádala sedm let a já bych musel vynechat přinejmenším dvě následující sezóny, než bych postavil další, byla nabídka, kterou jsem dostal, podle mne neuvěřitelná. Tím pádem bych nemusel zmeškat příší sezónu a vůz by byl neuvěřitelně konkurenceschopný.“

Každý Ultra 4-class vůz je unikátní, pokouší se překonat rozpor mezi konstrukcí těžkou a rychlou pro závodění v poušti a lehkou a pohyblivou pro závodění ve skalách. Buchberger věří, že nástroje WIDIA mu dají příležitost k obojímu.

„Teď mohu udělat díly, o jakých jsem předtím mohl jen snít,“ říká Buchberger. Například se svým týmem navrhl a vyrobil speciální redukci mezi rozdělovací převodovku a výstupní převod ze slitiny 6061 T6 Aluminium. Tato redukce je na obvyklém místě, ale možnost předrážkování cementované výstupní hřídele z oceli 8620 na soustružnicko-frézovacím stroji byla velice lákavá. Výstupní hřídel z převodovky s 32 vyfrézovanými drážkami pak dobře zapadl do vstupního převodu T-skříně, jenž byl na zakázku obroben elektroerozí. Frézování a tepelné zpracování oceli na maximální tvrdost a houževnatost umožnilo použití ozubeného náhonu rozdělovací převodovky schopné poskytnout výkon při nízkých otáčkách nezbytný pro šplhání po skalách.

„Frézování drážek není nijak snadnou operací,“ říká Buchberger. Se svým týmem upravil dvoubřitou celokarbidovou stopkovou frézu WIDIA-HanitaTM pro drážkování výstupní hřídele.

Frézování také přineslo výhody pro součásti rámu Buchbergova závodního vozu. Tam, kde většina stavitelů svařuje vrstvy různých materiálů ve snaze po dokonalé rovnováze mezi nízkou hmotností a vysokou pevností, mohl Buchberger vzít za studena válcovaný tyčový materiál z oceli 1018, což je třída známá dobrou vyvážeností mezi mezí pevnosti a houževnatostí, a vyfrézovat z něho výztuhy se strukturou 0,040palcové včelí plástve, přinášející vysokou odolnost při nízké hmotnosti součásti. „Tato práce mohla reálně zabrat řadu hodin, ale se stopkovou frézou WIDIA-Hanita VariMill II jsme byli schopni rampovat do materiálu rychlostí 40 palců za minutu, hrubovat půlpalcovou frézou a dokončovat kapsy a řezat hrany tříšestnáctinovou frézou,“ říká Buchberger.

„Jsem opravdu hrdý na svůj vůz, na to, jak se hodí pro závod a jak je výjimečný,“ dodává. Zajisté s ním lze zvítězit. U tak mladého sportu je hledání sponzorů životně důležité, stejně jako závodění. Žádný člověk to nemůže dělat sám, a tak sponzoring WIDIA je neuvěřitelnou věcí, nejen pro finanční podporu, ale také pro nástroje, které zhotovení potřebných dílů umožňují.

 

Produkty a služby značky WIDIA se vyznačují inovací v kovoobráběcím průmyslu již více než 80 let – od světově prvního patentu na vyměnitelné karbidové břitové destičky až k vývoji světově prvních povlakovaných sort karbidu. Značka WIDIA nabízí kompletní portfolio přesně konstruovaných výrobků a zakázkových služeb. S tisíci produktů pro frézování, soustružení, vrtání a nástrojovými systémy nabízenými po celém světě autorizovanými prodejci, najdete vše co potřebuje z jednoho zdroje.
Kontakt na distributora WIDIA: WIDIA Products Group 800 900 840 nebo navštivte naše stránky www.widia.com

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU