banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Poptáváme zateplení fasády, perlinka, lepidlo, fasádní omítky, klempířské práce, lešení
Poptávka - Kovovýroba, výroba rámů a nosičů, dle výkresové dokumentace, materiál S235
Poptávka - Stavba opěrné zdi, stavba podezdívek, omítkářské práce, stavební a rekonstrukční práce v domě
Poptávka - Máme zájem o novou střechu na starším rodinném domě, komplexní rekonstrukce, pokládka krytiny
Poptávka - Výmalba bytu, zednické a malířské práce
5 nejnovějších nabídek
STŘÍHAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ MAFIX 6000
Jsme dodavatelé gabionových sítí a plotů z České republiky, gabionové sítě
VOLNÁ KAPACITA! Drcení plastových výlisků
Barevné struny ABS, ABS-T, PLA, PET-G
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm

Jak se zabezpečuje komunikace během přírodní katastrofy

05/11/2012

ericsson_103Bouře Sandy zeslábla poté, co zpustošila východní pobřeží USA a oblasti Karibiku. Podle posledních bilancí si vyžádala přes 70 obětí, zanechala více než 8 milionů lidí bez elektřiny a celkové škody se odhadují na desítky miliard dolarů.

Během podobných katastrof je komunikace potřebnější než kdykoli jindy a mobilní sítě zde hrají klíčovou roli.

Každý mobilní operátor, který je vlastníkem radiového spektra, musí mít vypracován krizový plán pro případ „zásahu vyšší moci“ – mimořádné události nebo okolnosti vymykající se lidské kontrole. Během přírodní katastrofy nebo závažné události musí být páteřní sítě i radiové přístupové sítě nadstandardně zabezpečeny, aby zajistily kontinuitu mobilní komunikace.

Aniruddho Basu, ředitel nabídky základnových stanic Ericssonu, prohlásil: „Páteřní sítě obsahující klíčové informace zákazníků jsou standardně budovány tak, aby fungovaly i v řadě podobných událostí. Zpravidla jsou umístěny v dobře chráněných budovách nebo v podzemí, aby odolaly povětrnostním vlivům a zemětřesení, zatímco radiové přístupové sítě mohou být náchylnější k poškození.“

Dobrou zprávou však je, že radiové přístupové sítě jsou navrženy s vyšší kapacitou, než vyžaduje běžný provoz, a s plynulým řízením síťového provozu, díky čemuž jsou schopny kompenzovat některé výpadky.

„Již jen svou velikostí a mírou pokrytí by radiová přístupová síť měla být schopna vypořádat se s některými výpadky, protože provoz nefunkčních základnových stanic převezme více stanic současně,“ uvádí Aniruddho Basu. „Díky dobře vyvážené síti jsme při mimořádných událostech schopni přesměrovat provoz a zajistit, aby síť dále fungovala.“

Aniruddho Basu popisuje, že při mimořádných událostech se provádí řada opatření:

Páteřní síť je zabezpečena. Dojde-li k výpadkům, lze využít například mikrovlnné spojení nebo náhradní antény. Někdy je nasazeno kontejnerové řešení. Ericsson poskytuje poradenství, jak řešit nepředvídatelné události, dimenzovat síť a plánovat. „Pokud síť provozujete v zemi, která má dobrou rozvodnou síť, nepotřebujete mít záložní baterie, i tak jsou však k dispozici alternativy, například palivové články nebo fotovoltaické panely pro páteřní sítě i radiové přístupové sítě,“ pokračuje Aniruddho Basu.

Ericsson je schopen vyslat k zákazníkům požadujícím pomoc při nepředvídatelných a mimořádných událostech tzv. týmy rychlé reakce. Tyto týmy se dopraví do postižených oblastí a zprovozní kontejnerová řešení. Ericsson dodává pro celou síť různá řešení napájení – mobilní sítě napájené z rozvodné sítě nebo bez napojení na rozvodnou síť. Obecně lze podle Aniruddha Basua říci, že při mimořádných událostech je komunikace jednou z priorit. „Fungující telekomunikační síť podstatně usnadňuje možnost spojit se s druhými a požádat o pomoc. Komunikace patří k základním lidským právům a je naší povinností ji zajistit,“ dodal Aniruddho Basu.

Stojí za povšimnutí, že lidé ve svých příspěvcích o bouři Sandy na Facebooku, Instagramu a Twitteru žádají přátele a příbuzné, aby popsali svou současnou situaci, namísto aby je kontaktovali telefonicky. Tento poznatek odpovídá zvyklostem, které vypozorovalo oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů během této a jiných nedávných přírodních katastrof, například zemětřesení, které v roce 2011 postihlo Japonsko.

„Jelikož již téměř každý vlastní chytrý telefon, zejména ve významných metropolích, jakou je např. New York, kde náš průzkum trhu zjistil 55% podíl uživatelů chytrých telefonů, sociální média se stávají hlavním zdrojem informací, které jsou poté odvysílány v masmédiích,“ prohlašuje Cecilia Atterwallová, ředitelka oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů. „A nejen to…úřady v New Jersey nedávno začaly na Twitteru zveřejňovat zprávy o aktuální situaci určené tamním občanům,“ dodává ředitelka.

Podle zakladatele Instagramu Kevina Systroma bylo během bouře nasdíleno 244 tisíc snímků s tagem #sandy, dalších 144 tisíc s tagem #hurricanesandy a desetitisíce pod jinými hesly. V některých momentech tak uživatelé posílali do světa 10 snímků za vteřinu.

 

potopa_452

 

Poznámky pro redaktory:

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

LTE mediakit: http://www.ericsson.com/thecompany/press/mediakits/lte

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě.

Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2011 činily tržby naší společnosti 226,9 miliard švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com 
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress

 

 

 

 

PRO VÍCE INFORMACÍ, PROSÍM KONTAKTUJTE:

Ericsson Corporate Public & Media Relations
Phone: +46 10 719 69 92
E-mail: media.relations@ericsson.com

Ericsson Investor Relations
Telefon: +46 10 719 00 00
E-post: investor.relations@ericsson.com

 

PRAM Consulting s.r.o.

Maria Pošteková
Tel.: +420 222 351 497
Mobil: + 420 603 517 272

e-mail: maria.postekova@pram.cz

www.pram.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU