banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Stavba rodinného domu, stavební práce dle PD
Poptávka - Koupelna
Poptávka - Podlahové topení
Poptávka - Krbová vložka
Poptávka - Fasáda na objektu
5 nejnovějších nabídek
Servis, montáže, výroba, náhradní díly
Barevné struny ABS, ABS-T, PLA, PET-G
Provádíme ochranný nano nástřik vnitřních a venkovních ploch.
Dezinfekční postřiky po celé České republice
Použitý mlýn Rapid, Typ K 60/45

Jaký vliv má kvalita sítě na spokojenost uživatelů smartphonů?

08/02/2013

  • ericsson_103Bez dobrého připojení ztrácí vlastnictví smartphonů svou hodnotu. Uživatelé chtějí používat své smartphony a aplikace kdykoliv a kdekoliv. 
  • Každý den přibližně 40 % vlastníků smartphonů použije svůj smartphone ještě dříve, než vstane z postele, a během ranní cesty do práce se využití datových přenosů vyšplhá na téměř 70 %.
  • U téměř 40 % uživatelů je obvyklou reakcí na potíže s připojením odložení telefonu, dalších 7 % uživatelů v těchto případech věnuje pozornost obsahu, který již mají v paměti telefonu. Jen velmi málo uživatelů zareaguje úplným smazáním aplikace, u které se objevily potíže.

 

Ericsson (burza NASDAQ: ERIC) prostřednictvím svého oddělení studujícího chování spotřebitelů provedl ve Finsku, Švýcarsku a Nizozemí průzkum zjišťující, jak spotřebitelé vnímají kvalitu sítě. Jeho součástí bylo zmapování aktuální úrovně spokojenosti uživatelů a obvyklých potíží, se kterými se střetávají. Ze získaných informací mohou čerpat mobilní operátoři.

 foto_ericsson_consumerlab_695

Přístup k internetovému připojení se stal nedílnou součástí každodenního života. Řada služeb a aplikací běží v cloudech, což znamená, že zajištění vysoce kvalitního připojení k internetu není pouze výhodou – je nezbytností. Uživatelé, kteří pravidelně narážejí na potíže, rychle ztrácí trpělivost, rozzlobí se a začnou pátrat po lepších alternativách.

 

Přístup k internetu je základ a bez dobrého připojení se ztrácí hodnota vlastnictví smartphonu. Potíže se vyskytují běžně: problémy s připojením k internetu, nefunkčnost aplikací nebo služeb a pomalá přenosová rychlost.

 

Cení se spolehlivost – široký rozsah pokrytí všude, kde je zapotřebí, a rychlá a spolehlivá síť jsou velmi důležitými faktory, které nejvíce přispívají ke spokojenosti uživatelů sítě. Spokojenost znamená věrnost – zajištění vysoké úrovně spokojenosti uživatelů sítě je rozhodujícím kritériem a současně skvělou cestou, jak dosáhnout ústního šíření dobrých zkušeností a posilování věrnosti zákazníků.

Kvalita musí překračovat očekávání – aby mobilní operátoři předstihli konkurenci, musí uživatelům zajistit zkušenost, která překročí jejich současná očekávání. Aby toho dosáhli, musí zajistit velmi dobrou zkušenost se všemi službami, aplikacemi a zařízeními za každé situace.

Spokojenost více boduje – uživatelé, kteří jsou velmi spokojeni s výkonem své sítě, pozitivně ovlivňují hodnocení Net Promoter Score.

 

 

Výsledky průzkumu ukazují, že jen mírná většina všech uživatelů by se označila za velmi spokojené, a jen velmi málo uživatelů prohlašuje, že jsou silně nespokojeni. Zbývá tak 45 % uživatelů, kteří se výrazně nepřiklánějí k žádné z uvedených možností. Tato skutečnost je pro mobilní operátory jasnou výzvou a příležitostí, aby výrazně zvýšili počet svých spokojených uživatelů a tím i sílu své značky.

 

To, co uživatelé chtějí, lze shrnout čtyřmi slovy: pohodlnost, bezprostřednost, jednoduchost a spolehlivost. Uživatelé chtějí službu, která je efektivní, předvídatelná a snadno použitelná. Faktory přispívající ke špatné zkušenosti zahrnují dlouhou dobu načítání obsahu, nemožnost připojení, nefunkčnost, zpomalení datových přenosů a krátká výdrž baterie, popř. všechny potenciálně složité nebo matoucí postupy.

Nestačí zaměřit se pouze na kvalitu sítě. Aby poskytovatelé služeb zajistili uživatelům skutečně optimální zkušenost, musí prověřit všechny své činnosti.

 

V očích uživatele je většina potíží s připojením připisována mobilnímu operátorovi. Dochází-li k těmto potížím častěji než jednou týdně, je pravděpodobné, že celková spokojenost s tímto mobilním operátorem se sníží, a to i v případě, že problém nezavinil. Uživatelé se domnívají, že za potíže s použitím smartphonů mohou zejména pomalá síť, nedostatečné pokrytí a nesprávně fungující aplikace.

 

Přestože je většina zákazníků obecně spokojena, řada mobilních operátorů se dostatečně nesnaží vytvořit výjimečnou zkušenost nutnou k tomu, aby je jejich stávající zákazníci doporučovali ostatním. Toto doporučení ovlivňuje počet nových zákazníků, které má mobilní operátor šanci získat.

 

Poznámky pro redaktory:

Celé znění zprávy obsahující také infografiku najdete zde: http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/smartphone-usage-experience-report.pdf

Fotografie ke stažení: http://www.flickr.com/photos/pramconsulting/8447962782/in/set-72157626406092820/

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě.

Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2011 činily tržby naší společnosti 226,9 miliard švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com 
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress

 

 

PRO VÍCE INFORMACÍ, PROSÍM KONTAKTUJTE:

Ericsson Corporate Public & Media Relations
Phone: +46 10 719 69 92
E-mail: media.relations@ericsson.com

Ericsson Investor Relations
Telefon: +46 10 719 00 00
E-post: investor.relations@ericsson.com

 

PRAM Consulting s.r.o.

Maria Pošteková
Tel.: +420 222 351 497
Mobil: + 420 603 517 272

e-mail: maria.postekova@pram.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU