banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Poptáváme opravu elektrické pily
Poptávka - Oprava nerovného dvorku, jeho obnova, pokládka zámkové dlažby
Poptávka - Fotovoltaika, dotace Zelená Úsporám, 90.000, přitápění, včetně montáže
Poptávka - Kovovýroba ocelových dílů viz přílohy
Poptávka - Plachta na míru
5 nejnovějších nabídek
STŘIHAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SIMA CEL-36P
Použité oktabíny k prodeji
Koš na mytí kojeneckých láhví, drátěné nerezové koše
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 32S
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22

Mobilní pokrytí je pro města stále důležitější

31/07/2013

 

  • Kvalitní pokrytí mobilním signálem patří mezi TOP 5 faktorů ovlivňujících kvalitu života v městě.
  • S domácími hlasovými i datovými službami je spokojených 70 %, a v práci 60 % obyvatel měst.
  • Pokrytí internetem je s výjimkou domácností hodnoceno vždy hůře než pokrytí hlasovými službami.

 

Společnost Ericsson (NASDAQ: ERIC), přední světový poskytovatel komunikačních technologií a služeb, přinesla ve své nejnovější studii informaci, že dobré pokrytí mobilním signálem patří mezi TOP 5 faktorů ovlivňujících kvalitu života ve městě. Vyplývá to z nejnovější studie Ericssonu Voice and Internet Vital to the City. Možnost využívat svůj smartphone či tablet bez omezení je tak jedním z nejdůležitějších požadavků, které vedou ke šťastnému životu v městě.

Mobilní pokrytí důležitější než voda?

Možnosti nakupovat, trhy, restaurace, kavárny, bary a zábava to vše je na předních místech v seznamu nejdůležitějších kritérií kvality života ve městě. Jsou to bezesporu důvody, proč se lidé do velkých měst stěhují. Novinkou však je, že se na tomto seznamu objevuje i kvalita pokrytí mobilním signálem. V průzkumu společnosti Ericsson se řadí na čtvrté místo těsně před kvalitu a distribuci vody, která uzavírá pomyslnou TOP 5.

Z průzkumu také plyne, že nejméně jsou lidé ve městech spokojeni s bezpečností, s množstvím pracovních příležitostí, se špatnou dopravní situací a s problematickým parkováním.  Jako nedostatečnou vnímají obyvatelé měst i komunikaci s úřady nebo řešení environmentálních problémů jako je například znečištěné ovzduší.

Všude dobře, doma nejlíp

Všeobecně platí, že lidé velkoměst tráví polovinu svého času doma, čtvrtinu v práci nebo ve škole a zbytek na jiných místech. Z této perspektivy je proto důležité, aby komunikační technologie fungovaly zejména v práci a doma. Průzkum dokazuje, že v průměru je se svými domácími hlasovými a datovými službami spokojeno 70 % obyvatel měst. V práci je to pak 60 % dotázaných.

Jakmile se ale lidé začnou přesouvat a pohybovat po městě, spokojenost s kvalitou mobilního pokrytí klesá. Úroveň pokrytí je horší v ulicích, v parcích, v nákupních centrech, v restauracích a kavárnách, na sportovních či kulturních akcích.

Doprava zaostává

Nejhorší situace je ale v dopravních prostředcích. Právě po dobu přesunů je nejvíce městských obyvatel nespokojených s kvalitou mobilního pokrytí, pokud vůbec nějaká je, přičemž nejhůře je hodnoceno metro. Situace je v tomto ohledu nejhorší v New Yorku, Londýně, Paříži, ale z vlastní zkušenosti víme, že i v Praze a ostatních středoevropských městech.

Lépe dopadly hlasové služby a to především v MHD a v lokálních vlacích. Úroveň internetového pokrytí byla přesto všeobecně hodnocena špatně a to bez ohledu na typ dopravního prostředku.

Na hlasové i datové služby „v pohybu“ je přitom vyvíjen velký tlak. Právě v tu dobu, cestou do práce a z práce, si většina lidí pročítá e-maily, telefonuje, posílám SMSky a je aktivní na sociálních sítích. Také proto se předpokládá, že právě tato oblast mobility se bude v budoucnosti rapidně rozvíjet.

Hlasové služby vítězí nad internetem

Studie Ericssonu potvrzuje, že s výjimkou domovů, kde je spokojenost s datovými a hlasovými službami porovnatelná, je pokrytí internetu hodnoceno vždy hůře než hlas. Největší rozdíl je v ulicích měst, kde je to až 14 %, v těsném závěsu pak jsou parky, nákupní centra, autobusy a tramvaje, kde je rozdíl ve spokojenosti okolo 12 %.

 


Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2011 činily tržby naší společnosti 226,9 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

 

 

PRO VÍCE INFORMACÍ PROSÍM KONTAKTUJTE:

Ericsson Corporate Public & Media Relations
Phone: +46 10 719 69 92
E-mail: media.relations@ericsson.com

Ericsson Investor Relations
Telefon: +46 10 719 00 00
E-post: investor.relations@ericsson.com

 

PRAM Consulting s.r.o.

Anna Hroudová

Tel.: +420 222 351 497
Mobil: + 420 603 517 272

e-mail: anna.hroudova@pram.cz

www.pram.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU