800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Vzdělávání zaměstnanců
Výroba šroubu a závitu
Celková rekonstrukce a zateplení střechy - bytový dům
Materiál PP natur pro vstřikování - stálé odběry !
Barevné kovy
5 nejnovějších nabídek
Korozivzdorné, konstrukčni legované, pružinové, nerez a žáruvzdorné oceli a slitiny
Pryžové podlahy do fitness center a posiloven nejvyšší možné kvality
Gumové desky na podlahy - hnědý melír až do 100 %, pro posilovny, fitness i na ven
Gitterboxy, bedny mars
Vyrábíme a dodáváme brusivo z korundu pro strojírny, nástrojárny či slévárny

Šance lacinějším vozům pro Evropu i Asii

11/12/2012

 

Na evropském automobilovém trhu se situace podstatně mění. Bohužel k horšímu. Jestliže předpokládaný globální prodej automobilů v letošním roce stoupne o 4,7 % na 78,7 milionu, Evropa se stále propadá. Už 13 měsíců za sebou v průměru o 7 %. V roce 2007 se v Evropě prodalo asi 18 milionů vozů, letos to bude o 4 miliony méně. Automobilky se začínají dělit. Těm, které mají celosvětový záběr a patří spíš mezi prémiové značky, se daří dobře. Pokud se ale soustředily hlavně na Evropu, mají problémy. Jednou z možností, jak situaci vylepšit, je získat ke své tradiční klientele ještě méně majetné zákazníky, a to hlavně v zemích s nižší kupní silou obyvatel.

V praxi to znamená dát do prodeje lacinější modely. Měly by ale být robustnější do tvrdších podmínek, mít vysokou užitnou hodnotu, jednodušší by měla být jejich údržba, ale v každém případě musí splňovat bezpečnostní a ekologické normy. Taková politika se už s pomocí Renaultu osvědčila u rumunské Dacie, která se prakticky z nuly během 10 let dostala na roční produkci 800 000 vozů. Momentálně přichází s obdobnou strategií také francouzský koncern PSA, kdy obě jeho značky – Citroën a Peugeot – vyrazily do světa v těsné spolupráci.

Nové modely Citroën C-Elysée a Peugeot 301 mají zatím omezený okruh zemí, kam se budou dovážet (ČR k nim ale patří), dá se ovšem předpokládat, že dovoz se bude týkat brzy celé Evropy. Oba zmíněné vozy s minimálními rozdíly v celkovém vzhledu se po technické stránce prakticky vůbec neliší.

Celý článek naleznete v Technickém týdeníku 25/2012.

 

auto_442

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU