banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Projekt pro RD, rekonstrukce bytových jednotek
Poptávka - Výroba dveří na míru, truhlář
Poptávka - Garážová vrata
Poptávka - Nádrž na deštovou vodu, svody a rozvody dle projektu
Poptávka - Máme zájem o pravidelné úklidové práce v bytovém domě
5 nejnovějších nabídek
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - OMES P140 ES
Zabýváme se prodejem návleků na MOPY, rozmýváků a žínek
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Služba recyklace plastů
Volná kapacita regranulace LDPE, HDPE, PP, ABS, PS, PC/ABS

Většina Čechů nevypíná motor při krátkém stání

03/01/2013

 

Z průzkumu Shellu vyplývá, že pouhých 16 procent motoristů vypíná (nebo nechá vypínat automaticky pomocí start/stop systémů) motor při krátkém čekání. Češi se tak příliš neliší od evropského průměru, který činí 20 procent.

K tomu, abyste měli zhasnutý motor na každé křižovatce, potřebujete tzv. start/stop systém, bez něj by to bylo nemyslitelné. Málokteré auto (obvykle pouze hybridní vozidla) ale tento systém má navržený tak, aby opětovné nastartování řidiče nerušilo. Mnoho lidí tak tento systém deaktivuje, navíc u starších aut (nad pět let) se prakticky nepoužíval. Úspora paliva je totiž zanedbatelná - v řádu decilitrů na sto ujetých kilometrů.

Něco jiného je vypínání při delším stání, například při čekání před domem nebo na železničním přejezdu. Zde se již vyplatí motor vypnout. Řidič by ale motor neměl zhasínat automaticky a zejména u motorů přeplňovaných turbodmychadlem je potřeba s vypnutím minutu až dvě počkat, obzvláště pokud řidič jel rychle. V opačném případě hrozí přehřátí turbínové skříně, která není dostatečně ochlazena. Náklady na opravu poničeného turbodmychadla, respektive jeho částí jsou pak mimořádně nákladné (i v řádech desetitisíců korun).

 

stani_600

 

 

www.novinky.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU