800 400 464
banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka gastroservisu
Slévárenské bedny
Rekonstrukce kulturního domu
Přeprava D/Pfarrkirchen - CZ/Olomouc
Stavební úpravy haly a administrativní budovy
5 nejnovějších nabídek
Prodej brambor konzumních odrůd Adéla a Terka žluté, dále Bela a Redana červené
Pokládka zámkové dlažby
Opracování / čištění / finální úprava a balení polotovarů z výroby - volná kapacita
Nabízíme volné kapacity - balení / pytlování – např. pelety, uhlí na gril….
Prášková lakovna

Vyšší škola aerodynamiky automobilu

08/08/2013

 

Aktuální snaha o snižování spotřeby a tedy i emisí CO2 se alespoň navenek odehrává z velké části v oblasti vylepšování účinnosti hnacího agregátu. Ovšem se stejným úsilím se pracuje také na snižování jízdních odporů. Zatímco odpor valení narůstá s rychlostí v přímé úměře, odpor vzduchu ale s její druhou mocninou. Čím je rychlost vyšší, tím víc se aerodynamický odpor projevuje.

Ten se zjišťuje ve vzduchovém tunelu prostřednictvím šestikomponentních vah, měřících síly a momenty způsobené prouděním vzduchu ve třech směrech. Odpor vzduchu je ale z hlediska konstrukce vozu rovněž závislý na známé hodnotě jeho příčného průřezu (F) a na kvalitě obtékání vyjádřené bezrozměrným součinitelem odporu vzduchu Cx, jež je vlastně konečným výsledkem měření a následných výpočtů (Cx.F = efektivní odpor vzduchu). Hodnota tohoto součinitele totiž udává, jak se konkrétní zásah konstruktéra nebo designéra na kvalitě proudění projevuje.


Celý článek naleznete v Technickém týdeníku 15/2013.

 

auto_282

 

 

www.technickytydenik.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU