banner
5 neuesten Anforderungen
Poptávka - Lakýrnické práce - okna
Oprava klimatizace
Rekonstrukce venkovní terasy
Údržba a podpora systému Centrálního digitálního archivu (CDA)
Nákup třístranného sklápěče
5 neuesten Angebote
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22
VOLNÁ KAPACITA ! NA VÝROBU VSTŘIKOVACÍCH FOREM
Použité oktabíny k prodeji
Použitý mlýn Rapid, Typ K 60/45
Jednohřídelový Zerma ZWS 1700 S

Je možno jezdit bezpečně a bez řidiče?

18/03/2013

To, co bylo ještě nedávno vyhrazeno pro sci-fi filmy se stává skutečností. Technologické a automobilové společnosti současně vyvíjejí i koncepce samořídících automobilů, i systémy automatického brzdění, zvyšující bezpečnost. Dokonalým příkladem je systém automatického nouzového brzdění, který instaluje Honda ve všech svých vozech - mj. v modelech Honda Accord nebo Civic - radar určen pro odhalování předmětů nacházejících se ve vzdálenosti do 100 metrů od vozidla. Působí tak, že v případě zjištění systémem možnosti srážky, nejprve alarmuje řidiče, pak mu třikrát napíná bezpečnostní pás, a pokud řidič nereaguje, auto začíná brzdit. Pokud se srážce není možno vyhynout, Honda maximálně napne bezpečnostní pásy a provede nouzové brzdění. Tohle řešení lze snadně přizpůsobit k samořídícím automobilům, bez ohledu na jejich rozměry.

Naproti tomu BMV pracuje na systému ConnectedDrive Connect (CDC). Nicméně, v tomto systému auto reaguje na povely zasílané GPS zařízením. Je zajímavé, že za návrhy samořídících automobilů stojí nejen automobilové společnosti, ale také takové subjekty jako Intel, Google, Apple nebo... Svobodná univerzita Berlín. Tato berlínská univerzita navrhla model taxíku, který se řídí sám. Zákazník musí jen zadat do iPadu cílové místo, a program Appirion's iDriver dovede auto do cíle.

Evropská komise souhlasí s návrhy samořídících aut. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment [Bezpečné autovlaky pro životní prostředí]) - zahájen nedávno Evropskou komisí - má za účel zpracování strategie a technologie, která by umožnila vyloučení nebezpečí na cestách, zvýšení komfortu jízdy a ochranu životního prostředí. Někteří považují vizi popsanou v dokumentech Komise jako utopickou, pozorně sledují vývoj projektů, které mají za účel zpracování systému, ve kterém auta, bez ohledu na to, zda se bude mluvit o městské Hondě, sportovním Audi nebo např. o terénním BMW, se budou mezi sebou komunikovat tak, aby byly dodrženy právní předpisy a bezpečné odstupy mezi auty. Zůstává otázka: zda bude možno instalovat samořídící systém do tradičních vozů s řidičem - zvlášť do starších ojetých aut? Zdá se, že konstruktéři skoro dají odpovědi i na tuto otázku.

 

www.technickytydenik.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU