banner
5 latest demands
Poptávka - Fotovoltaická elektrárna
Poptávka - Zateplení rodinného domu, polystyrenem, včetně fasády, Středočeský kraj
Poptávka - Menší truhlářské a stavební práce v domě, Praha
Poptávka - Sedlová střecha, bourací a stavební práce
Poptávka - Elektroinstalace v objektech
5 latest offers
DVOUDRÁHOVÝ STŮL S JEDNOU POHÁNĚNOU DRÁHOU
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - PERFEKT 42CB-CC
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ HAMBI KSE603V - 6m
STŘIHAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ HAMBI TV60V - 6m
STŘIHAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SIMPLEX 35E

Evropský parlament schválí v lednu emisní normy budoucích motorů

02/12/2013

 

Evropský parlament bude v lednu hlasovat o kompromisu, který tento týden v otázce emisí oxidu uhličitého u nových aut dojednal s litevským předsednictvím unie. Členské země úterní dohodu neformálně potvrdily, její formální schválení ale přijde na pořad dne až po hlasování v europarlamentu.

 

motor_600_02

 

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

 

Kompromis spočívá v dohodě dosáhnout emisí 95 gramů na kilometr u 95 procent nově vyrobených aut do konce roku 2020. Zbývajících pět procent musí tento limit splnit o rok později. Mezi roky 2020 a 2022 navíc budou moci výrobci pomocí takzvaných superkreditů vyvažovat svou trvající produkci více znečišťujících vozidel stavbou vozů přátelských k ovzduší, například elektromobilů. Limit pro uznání superkreditů byl navíc zvýšen z původních maximálně 2,5 gramu na kilometr na 7,5 gramu na kilometr.

Litevské předsednictví muselo o emisích s europarlamentem v říjnu začít urychleně jednat poté, co některé země, především však Německo, zablokovaly původní návrh, předjednaný ještě irským předsednictvím v první polovině roku.

V roce 2020 limit 95 gramů/kilometr

Podle současných pravidel by měly automobilky působící na evropském trhu v první fázi snížit do roku 2015 emise oxidu uhličitého u nových vozů v průměru na 130 gramů na kilometr. Ve druhé, nyní dojednávané fázi, byl navržen cíl 95 gramů na kilometr do roku 2020. S tím už souhlasily Irsko jako předsednická země EU v první polovině roku i europarlament.

Návrh se ale nelíbil Německu, jehož výrobci produkují automobily se silnějšími motory. Praha v otázce podle evropských diplomatů zastávala spolu s některými dalšími zeměmi podobnou pozici jako Berlín.

Němci pak počátkem října předložili vlastní návrh. Nabídli pro rok 2020 splnění limitu 95 gramů emisí na kilometr u 80 procent produkce automobilové "flotily" jednoho výrobce. Všechna vyrobená auta měla limit splnit až v roce 2024.

 

 

w.novinky.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU