Grafika brožury | |
Poptávka - pálení a ohýbání plechů | |
Výměna filtru odpadního vzduchu | |
Štítky s čárovými kódy | |
Zajištění servisu, pravidelného prohlídek, revizí |
15/08/2007 |
Šlápnout v Hradci Králové na plyn, bude od podzimu znamenat téměř jistou pokutu a trestné body. Zdejší magistrát totiž finišuje s tendrem, který dosud v Česku nebyl: vybírá firmu, jejíchž 70 radarů bude časem pokrývat celé město. Jenže to vše chystá i poté, co soud nedávno takové propojení města a byznysu zpochybnil. Města podle jeho verdiktu nesmějí soukromníky na hlídání dopravy najímat. A už vůbec ne podle jejich měření a usvědčujících fotografií řidiče trestat. Přitom právě způsob, jakým chce Hradec ojedinělý radarový systém provozovat, vzbuzuje velké pochyby. V krajním případě může přinést i tisíce žalob proti pokutám, které tam řidiči dostanou. Byl to shodou okolností královéhradecký krajský soudce Pavel Kumprecht, na jehož verdikt HN jako první upozornily. Obce si podle něj nemohou zjednat na postihování řidičů firmu, která dostává podíl z vybraných pokut, a tudíž má zájem, aby se jich vybralo co nejvíce. Tuhle práci prý mají dělat placení úředníci a městští strážníci. "Dalo by se to přirovnat k privatizaci výkonu veřejné moci, což je samozřejmě nepřípustné," napsal Kumprecht ve svém rozsudku. A navíc, jestliže firma fotografuje rychle jedoucí řidiče, je to podle Kumprechta porušení zákona o ochraně osobních údajů. Ten se totiž vztahuje i na podobu člověka. Stejný názor mají i ministerstvo dopravy a vnitro, které na pravomoci měst dohlíží. Ministerstva tvrdí: města si mohou radar půjčit nebo pronajmout, obsluhovat ho ale musí strážníci. Jenže plány královéhradeckého magistrátu jsou na hraně toho, co rozsudek popisuje. I když město tvrdí opak. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU