banner
5 latest demands
Dodávka workoutových prvků
Dodávka hydraulického vstřikovacího stroje
Multifunkční sportoviště
Dodávky kabelů a vodičů
Dodávka jeřábů
5 latest offers
Nahrávací studio v Praze
U 6173 - kovová skládací paleta s víkem
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Výroba a prodej pryžových granulátů
Výkup autovraků

Kde leží naděje udržitelného rozvoje dálniční infrastruktury v ČR

09/07/2010

Současný stav udržitelnému rozvoji českých dálnic příliš nenahrává a doslova jako zaklínadlo je neustále zmiňován nedostatek financí. Je to však jen částečná pravda. Pokud by totiž český stát přistoupil na zavedení tzv. PPP projektů (partnerství veřejného a soukromého sektoru), při předpokládaném příjmu ze zpoplatnění dálnic 8 miliard korun ročně po dobu příštích 25 let lze zafinancovat okamžitou soukromou investici ve výši 95 miliard Kč. Partnerství veřejného a soukromého sektoru není privatizace. Jeho principem je rozdělení odpovědností za jednotlivé části projektu mezi soukromý a veřejný sektor a právě toto rozdělení významně projekt ovlivňuje. Veřejný sektor by měl projekt připravit (např. vykoupit pozemky) a dát soukromému partnerovi dostatek prostoru k realizaci jeho přidané hodnoty (např. inovativních návrhů, řízení životního cyklu výstavby a provozu). Rozdělení odpovědností dobře vyjadřují rizika projektu. Nově je diskutován „evoluční přístup“ k rozdělení rizik, kdy veřejný sektor postupně předává rizika soukromému partnerovi v průběhu projektu. Například riziko poptávky (objemu vybraného mýta) na dálnici může veřejný partner předat po několika letech provozu nové komunikace za finančně výhodnějších podmínek, než při výstavbě komunikace, kdy jsou výnosy pouze odhadovány. Každý PPP projekt je nutné plánovat a hodnotit, nejen na základě jeho struktury a rozdělení rizik, i z hlediska příjmu.

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU