banner
5 latest demands
Výroba dle výkresu
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
PD, dozor projektanta, koordinátor BOZP - rekonstrukce propustku
PD, dozor projektanta, koordinátor BOZP - rekonstrukce propustku
PD, dozor projektanta, koordinátor BOZP - rekonstrukce propustku
5 latest offers
Prodám:Plnivo - filler masterbatch 24 T
Prodám:Plnivo - filler masterbatch 24 T
Kemppi - nové TIGové svařovací zdroje
LongLife kyslíkové plasmy - HySpeed HT 200, HT 4400
Vzduchové plasmy - PowerMax systémy

Vyšší škola aerodynamiky automobilu

08/08/2013

 

Aktuální snaha o snižování spotřeby a tedy i emisí CO2 se alespoň navenek odehrává z velké části v oblasti vylepšování účinnosti hnacího agregátu. Ovšem se stejným úsilím se pracuje také na snižování jízdních odporů. Zatímco odpor valení narůstá s rychlostí v přímé úměře, odpor vzduchu ale s její druhou mocninou. Čím je rychlost vyšší, tím víc se aerodynamický odpor projevuje.

Ten se zjišťuje ve vzduchovém tunelu prostřednictvím šestikomponentních vah, měřících síly a momenty způsobené prouděním vzduchu ve třech směrech. Odpor vzduchu je ale z hlediska konstrukce vozu rovněž závislý na známé hodnotě jeho příčného průřezu (F) a na kvalitě obtékání vyjádřené bezrozměrným součinitelem odporu vzduchu Cx, jež je vlastně konečným výsledkem měření a následných výpočtů (Cx.F = efektivní odpor vzduchu). Hodnota tohoto součinitele totiž udává, jak se konkrétní zásah konstruktéra nebo designéra na kvalitě proudění projevuje.


Celý článek naleznete v Technickém týdeníku 15/2013.

 

auto_282

 

 

www.technickytydenik.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU