banner
5 nejnovějších poptávek
Oprava opěrné zdi
Zajištění stability svahů náspů
Úpravy schodiště
Výběr dodavatele lakýrnických prací
Dodávka sklopných kontejnerů
5 nejnovějších nabídek
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 32S
Jsme dodavatelé gabionových sítí a plotů z České republiky, gabionové sítě
Výroba pryžové moučky
Mitsubishi Colt , náhradní díly
Lis Typ ELS xx DEU

89 % spotřebitelů čeká od obalu víc

14/07/2014

 

MeadWestvaco Corporation podruhé provedlo studii Packaging Matters, která zjišťuje, jakou roli hraje obal při rozhodování spotřebitelů o nákupu, v loajalitě ke značce a v celkové spokojenosti s výrobkem. Letos byl průzkum rozšířen na 10 trhů (7 665 spotřebitelů): Brazílie, Čína, Indie, Japonsko, Jihoafrická republika, Rusko, Turecko, USA a poprvé se zúčastnilo i Německo a Velká Británie.
Při nakupování v kamenných obchodech 64 % respondentů vyzkoušelo nový výrobek, protože jeho obal upoutal jejich pozornost. 41 % si výrobek kvůli obalu koupilo znovu, kdežto 36 % kvůli negativním zkušenostem s novým obalem změnilo značku. Brian Richard, ředitel, Consumer and Customer Insights, MWV: „Obal se musí snadno přenášet, skladovat, používat a likvidovat, aby si spotřebitelé výrobek koupili znovu.“ Při nakupování online respondenty v 29 % případů obal přiměje vyhledat si více informací o výrobku; ve 22 % případů napíší recenzi, která se o obalu zmiňuje; 20 % se stane „přítelem“ nebo „fanouškem“ značky; 18 % se o výrobku zmíní na sociálních sítích.
Spokojenost s obaly po celém světě však obecně klesá. Jen 11 % zákazníků je dnes s obaly „naprosto spokojeno“, většina očekává něco navíc. Za nejdůležitější u všech kategorií výrobků je považována funkčnost, tedy ochrana obsahu a jeho snadné vyjmutí. Přesto v tomto ohledu prý obaly zaostávají, kdežto s jejich vzhledem (myšlena přitažlivost a snadné vyhledání v obchodě) jsou spotřebitelé spokojeni více. Největší nespokojenost panuje v kategorii odnosných obalů, naopak největší procento zákazníků je naprosto spokojeno s balením parfémů.
Pro potřeby analýzy byly země rozděleny na rozvinuté (Německo, Japonsko, Británie, USA) a rozvojové (Brazílie, Čína, Indie, Jihoafrická republika, Rusko a Turecko) podle celkového HDP, kupní síly střední třídy, propracovanosti distribučního řetězce a rozvoje maloobchodu. Obal je víc než dvakrát důležitější k celkové spokojenosti zákazníků na rozvojových trzích (54 %) proti rozvinutým (20 %). Nakupování v kamenných obchodech i online ovlivňuje mnohem víc na rozvojových trzích než rozvinutých. V USA je s obaly spokojeno méně než 20 % spotřebitelů. Spotřebitelé v Indii a Jihoafrické republice vyjadřují největší spokojenost ve všech kategoriích (59 % vs. celosvětový průměr 50 %). Japonsko, jedna z nejprogresivnějších zemí v oboru, je ve všech kategoriích spokojeno nejméně (25 %). I čínští spotřebitelé jsou spokojeni s obaly méně (46 %) než světový průměr. Pro celkovou spokojenost s výrobkem je jeho obal důležitější než značka mezi spotřebiteli v Brazílii, Německu, Rusku a Turecku. V Německu a Británii je dnes naprosto spokojeno jen 7 % spotřebitelů. 57 % německých a 64 % britských spotřebitelů si koupí nový výrobek, protože je zaujal obal. 31 % Němců a 28 % Britů si výrobek kvůli obalu koupí znovu. Kvůli negativní zkušenosti s obalem změnilo značku 19 % německých a 30 % britských spotřebitelů. V Německu (66 %) i Británii (64 %) jsou nejvíce spokojeni s balením alkoholických nápojů, což je víc než světový průměr. Jen 28 % britských a 22 % německých spotřebitelů je úplně nebo velmi spokojeno s odnosným balením, což je podprůměr.

 

obal_621

 

www.packaging-cz.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU