 
     5 neuesten Anforderungen
 5 neuesten Anforderungen| Dodávky ICT |  | 
| Revitalizace sportovního areálu |  | 
| Výměna výtahů |  | 
| Modelářská frézka |  | 
| Bezbariérové stavební úpravy - přístavba výtahu |  | 
| 23/10/2012 | 
| 
 
 Začátkem r.2011 roku týdeník Ekonom jako první  informoval, že si Škoda Auto koupila v Mladé Boleslavi někdejší lihovar.  Rozsáhlý areál se nachází nedaleko od vývojového centra Škody, takzvané  Česany. Loni probíhaly v objektu demolice. Letos tam vzniklo pracoviště  pro vývoj a zkoušky benzinových pohonných jednotek určených pro celý  koncern (půjde o atmosférické motory s vícebodovým vstřikováním čili MPI). Záměry Škody souvisejí s cílem celé skupiny Volkswagen,  která se rozhodla postupně nahradit současné motory novou unifikovanou  řadou. Vede ji k tomu nejen potřeba plnit stále přísnější ekologické předpisy, ale také skutečnost, že dosud používala motory dvou odlišných  koncepcí zástavby do vozu. Tato anomálie byla historickým dědictvím po  někdejším zcela samostatném vývoji v závodech Volkswagenu a Audi. Používání koncepčně odlišných motorů vedlo ke komplikacím při  konstrukci některých nových aut. Musely se totiž do nich dát zamontovat  jak motory s válci skloněnými dopředu, tak motory s válci skloněnými  dozadu. Kvůli tomu rostly požadavky na velikost motorového prostoru.  Agregáty nové unifikované řady EA211 budou - při obvyklém uložení  vpředu napříč - jednotně skloněné dozadu, čímž se ušetří místo. Při  vývoji nových pohonných jednotek se dbá na snížení vnitřního tření  čili spotřeby a hluku. Navíc platí, že musejí být využitelné všude: ve  všech klimatických pásmech, v zemích s různým podílem alkoholu v palivu i  tam, kde motoristé místo benzinu využívají plyn. Prvním motorem nové řady je litrový tříválec montovaný do automobilů Škoda Citigo, Seat Mii a VW up!. Podle původních předpokladů se měl vyrábět v Mladé Boleslavi.  Nakonec se tam zhotovují jen bloky válců a ojnice, samotná montáž  probíhá ve východoněmeckém závodu VW Chemnitz. Z informace zveřejněné v lednovém čísle podnikového časopisu Škoda Mobil však vyplývá, že další tři motory nové řady (1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI)  by se měly už koncem tohoto roku postupně začít vyrábět ve Škodě, a to v  takzvané staré motorárně. Jde o zrekonstruovanou halu z počátku 60. let  minulého století, ve které se montovaly tradiční agregáty používané od  vozů Škoda 1000 MB po první série typu Fabia. V současné době se v nové motorárně vyrábějí atmosférické tříválce  1,2 HTP a přeplňované čtyřválce 1,2 TSI používané ve vozech typu Fabia,  Roomster i obdobných modelech značek VW a Seat. Zájem o starší tříválce  ale postupně klesá. Na novější pohonné jednotky TSI, které naběhly do  výroby koncem roku 2009, již připadají asi dvě třetiny z celkového  množství motorů montovaných v Mladé Boleslavi. Výroba agregátů ve Škodě zahrnuje i produkci ručně řazených převodovek MQ200, které se využívají ve vozech kategorie Fabia. Loni k tomu přibyla zesílená převodovka MQ200 GA,  jež se uplatňuje také ve větších automobilech, přičemž má i  šestistupňovou variantu. Koncem loňského roku se v Mladé Boleslavi  rozjela sériová produkce kompaktní převodovky MQ100 určené pro  bratislavské minivozy. Letos Škoda poprvé ve své historii spustí výrobu  automatických převodovek, a to v závodě Vrchlabí. Nová řada motorů EA211   www.enviweb.cz | 
 Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
 Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
      Proč využívat Industry-EU?  Cíle portálu Industry-EU
 Cíle portálu Industry-EU  Poptávky a nabídky Industry-EU
 Poptávky a nabídky Industry-EU  
 
