banner
5 latest demands
Dodávka sloupových převodových vrtaček
Dopravní terminál
Dodávka tabletů
Jednorázový návlek na rukáv
Čerpadla
5 latest offers
Použité oktabíny k prodeji
Výroba pryžové moučky
Mitsubishi Colt , náhradní díly
Generální opravy a modernizace soustruhů SU 50A, SV 18RA - i výměnným způsobem
Regranulace PP, PE, ABS, PS, PC, PC/ABS

Fondu dopravní infrastruktury chybí 11 miliard. Prostředky...

30/05/2007

Fondu dopravní infrastruktury chybí 11 miliard. Prostředky fondu by mohly doplnit nové formy financování založené na zástavě budoucích příjmů. Nedokončení staveb totiž může ohrozit čerpání peněz z EU. Podle náměstka ministra dopravy pro infrastrukturu Jiřího Hodače byl dosavadní způsob financování dopravní infrastruktury neefektivní a způsoboval plýtvání v řádu miliard korun. Pro letošní rok chybělo v rozpočtu SFDI více než 30 miliard korun. To vyvolalo nutnost prodeje akcií ČEZ. S privatizačními příjmy však nelze do budoucna podle Hodače počítat. Aktuálním problémem SFDI je nedostatek hotovosti. Rozhodující část zdrojů z privatizace ČEZu bude k dispozici až ve čtvrtém čtvrtletí. V současnosti fondu chybí 11 miliard korun, které je nutné získat ze státního rozpočtu. To umožní realizaci současných a zahájení nových plánovaných staveb. Pokud je nedostane, nebudou včas dokončeny důležité stavby. To může ohrozit také čerpání peněz z fondů EU. Nové vedení ministerstva dopravy se proto snaží financování zprůhlednit a zefektivnit. Podle nového konceptu budou asi tři čtvrtiny rozpočtu SFDI hrazeny mandatorním příspěvkem ze státního rozpočtu ve výši 45 miliard korun. Standardní příjmy by měly plynout z mýtného, dálničních známek a části výnosu ze spotřebních daní. Další zdroje poskytnou fondy EU. Fond dopravní infrastruktury lze financovat i novými metodami, kterými jsou sekuritizace a projekty PPP.

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU