banner
5 neuesten Anforderungen
Fotovoltaická elektrárna
Fotovoltaická elektrárna
Nákup osobních vozidel
Rekonstrukce elektro, voda, topení - TDS
Nákup osobních ochranných pracovních pomůcek
5 neuesten Angebote
Filament PLA 1 kg
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - OMES P140 ES
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Služba recyklace plastů
Vozy k demontáží

Fondu dopravní infrastruktury chybí 11 miliard. Prostředky...

30/05/2007

Fondu dopravní infrastruktury chybí 11 miliard. Prostředky fondu by mohly doplnit nové formy financování založené na zástavě budoucích příjmů. Nedokončení staveb totiž může ohrozit čerpání peněz z EU. Podle náměstka ministra dopravy pro infrastrukturu Jiřího Hodače byl dosavadní způsob financování dopravní infrastruktury neefektivní a způsoboval plýtvání v řádu miliard korun. Pro letošní rok chybělo v rozpočtu SFDI více než 30 miliard korun. To vyvolalo nutnost prodeje akcií ČEZ. S privatizačními příjmy však nelze do budoucna podle Hodače počítat. Aktuálním problémem SFDI je nedostatek hotovosti. Rozhodující část zdrojů z privatizace ČEZu bude k dispozici až ve čtvrtém čtvrtletí. V současnosti fondu chybí 11 miliard korun, které je nutné získat ze státního rozpočtu. To umožní realizaci současných a zahájení nových plánovaných staveb. Pokud je nedostane, nebudou včas dokončeny důležité stavby. To může ohrozit také čerpání peněz z fondů EU. Nové vedení ministerstva dopravy se proto snaží financování zprůhlednit a zefektivnit. Podle nového konceptu budou asi tři čtvrtiny rozpočtu SFDI hrazeny mandatorním příspěvkem ze státního rozpočtu ve výši 45 miliard korun. Standardní příjmy by měly plynout z mýtného, dálničních známek a části výnosu ze spotřebních daní. Další zdroje poskytnou fondy EU. Fond dopravní infrastruktury lze financovat i novými metodami, kterými jsou sekuritizace a projekty PPP.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU