banner
5 latest demands
Poptávka - Dodavatel igelitových tašek, dlouhodobá spolupráce
Poptávka - LDPE fólie obecný film.500 t/měsíc
Poptávka - IBC plastová nádrž
Poptávka - Poptáváme kompletní výrobu včetně povrchové úpravy, dlouhodobá spolupráce
Poptávka - Pravidelná tuzemská přeprava
5 latest offers
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 55S
Brusky hrotové - BU 16, výrobce TOS
Svařovací invertor pro svařování metodou MMA a TIG.
Opravy nástrojů
Robustní konzolové regály

Stát přichází kvůli objíždění mýtných bran a podvodům...

29/03/2007

Stát přichází kvůli objíždění mýtných bran a podvodům řidičů kamionů až o 34 milionů korun měsíčně na příjmu z mýtného. Celkově by tak ČR mohla ročně přijít až o 400 milionů korun. Tato částka představuje zhruba průměrný měsíční příjem z celého mýtného systému. Na podvodné praktiky některých řidičů kamionů upozornila Česká televize. Podle televize se před mýtnou branou za jedoucí kamion těsně schová další. Kamion schovaný za jiným s odstupem menší než tři metry je totiž pro bránu neviditelný. feix_online_250.jpgTakovou možnost obcházení systému potvrdil i generální ředitel provozovatele mýtného systému, společnosti Kapsch Karel Feix. "Chci upozornit, že to je jedině za cenu extrémního porušení dopravních předpisů," uvedl Feix. Podvodné praktiky řidičů nezaznamenají ani celníci zjišťující neplatící kamiony elektronicky ze speciálních aut. "V případě, že má vozidlo zapnutou palubní jednotku, není to důvod pro to, aby ho celníci zastavovali," uvedl mluvčí Generálního ředitelství cel Jiří Barták. Celníci od zahájení provozu mýtného udělili za pochybení řidičů již 6000 pokut v celkové výši zhruba 9 milionů korun. Dalším způsobem, jak mohou řidiči podvodem obelstít mýtný systém, je obalení palubní jednotky alobalem a její pečtivé uložení v krabici. Tento způsob obcházení mýtných bran vyzkoušela reportérka TV Nova v pořadu Na vlastní oči. Kamionu, který jel se v alobalu zabalenou palubní jednotkou, se neodečetly poplatky za projetí několika mýtných bran bez kamerového systému. Existuje tedy další podstatná díra v systému. Stačí tedy sejmout jednotku na krátkém úseku, kdy kamion projíždí mýtnou bránou a po zbytek cesty může být jednotka na svém místě. Podvodník ovšem nemůže alobal využít u mýtných bran, které jsou vybaveny kamerami, které snímají SPZ projíždějícího vozidla. Takových bran ovšem tvoří pouze 14 procent z celkového počtu.

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU