banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Fotovoltaická elektrárna na rodinný dům
Poptávka - Krbová kamna
Poptávka - Stavba rodinného patrového domu dle dokumentace
Poptávka - Rekonstrukce sedlové střechy, kontrola krokví, výměna střešní krytiny
Poptávka - Fotovoltaika, ohřev vody v domě
5 nejnovějších nabídek
Certifikáty - Schwer Fittings
H2-lok šroubení se dvěma svěrnými prstenci
Chemie pro čistění vod
Balící linky - Ovinování palet
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm

Malá encyklopedie zapalování a žhavení (1. díl) od IHR Autodíly s. r. o.

14/10/2019

 

 

Na rozdíl od seriálu Automobilová pojistka, kde jsme začínali historií, otevřeme tuto problematiku pohledem do současnosti. Hodně diskutovanou věcí jsou dnes totiž oprávněné požadavky na snižování emisní a spotřeby paliva. A právě zapalování spolu se žhavením mají na spotřebu vozidel podstatný vliv. Historii se ale vyhnout nemůžeme, pokusíme se o exkurzi do oblastí, které museli řešit konstruktéři od začátku minulého století.

Není žádným tajemstvím, že spalovací motory využívají pouze část energie, jež může vzniknout shořením palivové směsi. V tomto směru hovoříme o tzv. účinnosti motorů, která se v průměru u současných motorů pohybuje kolem čtyřiceti procent. Jde tedy o skutečně využitou tepelnou energii, která vznikne prohořenímplynů (směsi paliva a vzduchu), jež lze efektivně využít pomocí mechanického pohybu pístů a přeměnit ji na kinetickou energii.

Zbývajících šedesát procent energie se využívá jako sekundární energie např. pro topení ve vozidle, předehřívání palivové směsi a nasávaného vzduchu, rychlý ohřev motoru do provozní teploty, přičemž zbytkovou část takto nevyužité energie vypouštíme následně zpět do ovzduší prostřednictvím chladicího systému motoru.

Proto je základním cílem zvýšení vlastní účinnosti spalovacího motoru optimalizace času zápalu či vznětu s požadavkem na docílení kvalitnějšího prohoření palivové směsi při nejvyšší kompresi ve válcích motoru (tedy po zápalu nebo vznětu), optimální přípravě palivové směsi (bohatosti směsi) v závislosti na jízdním režimu vozidla a dokonalé kompresi pístní skupiny motoru.

V tomto ohledu zde sehrává roli i řada motorových podskupin jako karburátor, přímé vstřiky, vstřikovací trysky, AGR ventily, trafa a zapalovací cívky, kabeláž, řídicí jednotky, relé, lambda sondy a řada dalších komponentů, které mají při současné konstrukci motorů také přímý nebo i nepřímý vliv na celkovou účinnost motoru, a to opět bez ohledu na vznětový či zážehový pohon.

 

Více informací k článku najdete zde

 

 

 

IHR Autodíly s. r. o.

V mokřinách 283/8

Praha 4

147 00

Česká republika

 

Tel.:+420 272 765 794, 272 760 509

Mob.:+420 602 628 621

Fax: +420 272 774 546

E-mail: sales@ihr-autodily.cz; websales@ihr-autodily.cz; prumysl@ihr-autodily.cz

Internet: www.ihr-autodily.cz

https://www.industry-eu.cz/firmy/ihr-autodily-s-r-o

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU