| Rychleji než se předpokládalo před  dvěma roky, německý průmysl vyrábějící skládačky kompenzoval pokles  způsobený finanční a hospodářskou krizí a rok 2011 uzavřel na  historickém maximu, jak vyplývá ze zprávy oborového odborného svazu  průmyslu skládaček (FFI). Podle údajů německého statistického úřadu  (BUSTA) celková hodnota výroby branže stoupla na 1,907 mld. € (+4,5 %).  Vyrobené množství skládaček celé branže v roce 2011 zůstává skoro  stejné, asi 860 000 t (-0,3%). Hodnota vyrobeného zboží 85 členských  firem FFI v roce 2011 byla 1,494 mld. €, t.j. o 5,9 % více a vyrobené  množství stouplo na 599 000 t. Podíl FFI vzrostl na celkové branži co do  hodnoty na 78,3 % a co do množství na 69,7 %. Stagnace výroby zboží  německého průmyslu skládaček -0,3% v roce 2011 je také vidět na využití  kapacity strojů. Vysoké využití 91,5 % v 1. čtvrtletí 2010 nebylo v  žádném dalším kvartále až do konce roku 2011 dosaženo. To je ke konci 1.  čtvrtletí 2012 asi 82,8 %. Nebylo vysvětleno, které segmenty balicího  průmyslu jsou za to zodpovědné. K důležitým segmentům pro skládačky z  oblasti potravin patří cereálie, cukrovinky, hluboce zmražené zboží a  hotová jídla, rovněž tak krmiva pro zvířata. Pro segment spotřebního  zboží je to péče o tělo, kosmetika, cigarety a farmaka. Počet firem  vyrábějících skládačky, s více než 20 zaměstnanci a majících  přihlašovací povinnost podle Německého statistického úřadu dále klesá. Z  původních 200 výrobců je jich jen 99 a další spojení lze očekávat.
 Ve srovnání s ostatními evropskými trhy je německý skládačkový průmysl  číslem jedna, majícím dobrých 25 % z celkového evropského trhu.  Následuje Itálie a Anglie s 14 % podílu a Francie s 12 %. Ostatní  evropské země mají jednomístný podíl. Čtvrtina všech skládaček v Evropě  je vyrobena v Německu. V období 2006–2010 se výrazně kumuloval růst v  Německu a v Turecku. Všechny ostatní národní výrobci ve stejném období  zaznamenaly pokles. Proč se pouze skládačkový průmysl Německa a Turecka z  důsledků finanční a hospodářské krize mohl správně zotavit, na to dává  FFI následující odpověď: Na základě již roky trvajícího celkového  dynamického národohospodářského vývoje nebyl v Turecku krizí podmíněný  pokles. Naproti tomu v Německu po dobu dvou roků různá opatření mohla  znovu kompenzovat ztráty způsobené krizí. Ostatní národní výrobci  skládaček z Evropy ve sledovaném období vykazovaly jen negativně  kumulovaný růst. Hospodářská krize 2009 v těchto zemích vedla ke  konsolidaci mnoha branží.
   www.packaging-cz.cz |