SMW svařuje pomocí nového vysoce výkonného procesu Rapid Weld:
Rychlost pro kolejovou dopravu
SMW patří k certifikovaným IRIS- a DB-subdodavatelům železničního oboru a zhotovuje pro Global Player kolejové otočné podvozky a vážní nosníky pro vlaky místní dopravy, osobní vlaky a tramvaje ale také nosné trámy motoru a nárazníky. Prostřednictvím nového procesu CLoos Rapid Weld přehazuje tento podnik výhybky do budoucnosti: Svařovací proces vyniká krátkými výrobními časy a stehem s nízkým rozstřikem – zvláště u velkoobjemových stehů.
Autor: DI Walter Lutz, odborný žurnalista
Již obchůzka 20.000 m² velkou výrobní halou nenechá nikoho na pochybách: SMW je ukázkový podnik, který buduje svou pozici na trhu prostřednictvím kompetentních zaměstnanců, promyšleným pohybem materiálu a nejmo-dernější výrobní technikou. Podnik, který vznikl z původní NDR-opravny obrněných vozidel byl od převzetí Mettmanner-podnikatelem Eckhardem Gellrichem důsledně modernizován a tak se stal partnerem mezinárodní výroby kolejových vozidel. „Dnes se 150 zaměstnanci a 15 učni dosahujeme obratu kolem 15 mil EUR“, říká SMW- jednatel Manfred Biber. Aby byla zajištěna kvalita, pracuje podnik s velmi vysokou výrobní úrovní: Od stříhání a opracování plechu, přes vrtání, soustružení, frézování a broušení, jakož i různé svařovací procesy, jsou všechny relevantní vý-robní kroky k dispozici ve vlastním závodě. Vlastní oddělení výroby nástrojů dodává měřidla, přípravky a speciální nástroje pro výrobu bezpečnostních prvků. Ve vlastní žíhací peci je možno tepelně opracovat dokonce i větší díly. Pomocí brokování a mokrého lakování získávají součástky svůj požadovaný povrch – a na montážních místech vznikají kom-pletní montážní celky včetně hydraulických a elektrických komponentů. V oblasti kva-lity disponuje SMW trojcestným CNC-měřicím strojem a různými zkušebními zařízeními.
Svařovací technika probezpečnostní prvky
„Co se týče svařovací techniky důvěřujeme již mnoho let osvědčené CLOOS- technice“, říká vedoucí provozu Wolfgang Schulz. Vedle velkého počtu impulsních svařovacích zdrojů pro pracoviště s ručním svařováním využíváme od r. 2004 také tři robotizovaná pracoviště haigerského výrobce, ve kterých jsou svařovány velké série. Nebrandenbur-ský závod opouští např. ročně 25.000 náraz- níků pro lokomotivy a vagony. Jednatel Manfred Biber: „Máme již jeden robot nové řady QIROX®, jehož početné inovace mají enormní výhody pro efektivní opracování obrobku. To svědčí o naši vysoké spokojenosti s řešeními CLOOS.“ SMW zpracovává oceli v kvalitách S355 bez omezení tloušťky, jemnozrnnou ocel do S690 a do 20 mm, hliník a ušlechtilou ocel do 12 mm tloušťky. 60 až 150 běžných metrů svařovacího stehu je dodáváno do moderního otočného podvozku, který může vážit 800-1000 kg. SMW zhotovuje 35 těchto bezpečnostně relevantních montážních celků průměrně měsíčně, k tomu přichází ještě kolem 45 vážních nosníků, tzn. Montážní celky, které se nacházejí mezi podlahou vagonu a otočným podvozkem. Vedle těchto sérií realizuje SMW také náhradní díly pro starší kolejová vozidla v malých výrobních položkách, až do výrobní dávky 1 – velká výzva, protože tyto stavební díly, tehdy produkovány ještě např. bez aktuálních svařovacích hodnot a dokumentací. „Pro tyto malé série a jednotlivé díly používáme nové synergicky řízené impulsní svařovací zdroje QINEO®-Serie od firmy CLOOS“, vysvětluje Wolfgang Schulz „které představují zřetelné vylepšení dosavadní techniky.

60 až 150 běž. metrů délky svařovacího stehu je zapotřebí pro moderní otočný povozek SMW, který může vážit 800 až 1.000 kg
Více informaci k článku najdete zde
CLOOS PRAHA, spol. s r.o.
Vídeňská 352 - Vestec
Jesenice u Prahy, 252 42
+420 244 910 282
cloos@cloos.cz
www.cloos.cz
http://firmy.industry-eu.cz/cloos-praha-spol-s-ro |