| Tramvajové sítě po celém světě jsou pod rostoucím tlakem na snižování  celkových nákladů na vlastnictví (TCO) infrastruktury. Jejich tratě,  typicky vedoucí ulicemi center měst, mají množství ostrých zatáček, a  proto se rychle opotřebují a vyžadují renovaci nebo výměnu. To s sebou  nese značné náklady. Jako řešení tohoto problému vyvinula společnost  Tata Steel žlábkové kolejnice určené pro vysokou zátěž. Kolejnice se  speciální metalurgickou úpravou zcela splňují požadavky zákazníků na  produkty s delší životností a větší odolností proti vertikální kolové  síle i extrémní boční vodicí síle, která se vyskytuje v ostrých  zatáčkách. Kolejnice mají tvrdost 330 až 360 HB a životnost do první údržby se  prodloužila třikrát. Kolejnice se vyznačují příznivou mikrostrukturou  materiálu, která jim přináší zvýšenou odolnost proti zatížení a navíc  umožňuje opakovanou opravu jejich opotřebení, které vzniká vlivem  bočního zatížení vodicí silou. Renovují se speciální patentovanou  metodou navařování s omezeným předehřátím. Tyto výhody jsou velmi  přínosné zejména pro koleje tramvajové sítě, kde se požaduje prodloužení  životnosti a snížení celkových nákladů TCO.
 Metoda opravy  kolejnic navařováním s omezeným předehřátím, vyvinutá a patentovaná  společností Tata Steel, je zvláště vhodná pro opotřebované žlábkové  kolejnice, protože prodlužuje jejich životnost a omezuje celkové náklady  TCO. Navařování vyžaduje omezené předehřátí na 60 až 80 °C. To zamezuje  poškození součástí z polymerových plastů použitých při konstrukci  traťového svršku. Omezené předehřátí navíc zajišťuje, že se v návaru  vytvoří houževnatá mikrostruktura, odolná proti praskání.
 
 Tato  metoda opravy profilu žlábkových kolejnic určených pro vysoké zatížení  byla ověřena na Univerzitě v Cambridgi. Výsledkem rozsáhlého testování  bylo ověření principu navařování a integrity návarů vytvořených touto  metodou na vysoce odolné žlábkové kolejnici.
 
 Metoda opravy  kolejnic patentovaná společností Tata Steel se nyní úspěšně používá pro  opravy žlábkových kolejnic tramvajových sítí po celé Evropě. Společnost  také nabízí doporučení a konzultace týkající se svařování, navařování a  metalurgického zpracovaní kolejnic určených pro tramvajové tratě.
 
 Žlábkové  kolejnice Tata Steel jsou instalovány na mnoha městských tramvajových  tratích po celé Evropě a prestižních sítích městské dopravy po celém  světě. V rámci nedávno realizovaných projektů dodávala společnost Tata  Steel kolejnice pro tramvajové sítě ve Francii, Německu, Švýcarsku,  Belgii, Velké Británii, Nizozemsku, Itálii, Portugalsku, Dubaji a  Maroku.
 
 Společnost Tata Steel nabízí svým klientům širokou škálu  profilů žlábkových kolejnic vyráběných z různých materiálů, vyráběných  podle průmyslových standardů a s konzistentními metalurgickými a  mechanickými vlastnostmi. Profily kolejnic mají vždy velmi malé  tolerance rozměrů a kvalita kolejnic je zaručena jejich přísnými  nedestruktivními zkouškami. Společnost sdílí své znalosti se svými  zákazníky, aby jim pomáhala maximálně prodloužit životnost kolejnic,  snížit celkové náklady TCO a minimalizovat uhlíkovou stopu tramvajových  sítí.
   
     www.technickytydenik.cz |