731 155 268
banner
5 nejnovějších poptávek
Zakázková výroba viz příloha
Výroba viz přílloha
Úklidové a čistící prostředky
Smykový mininakladač a vysokotlaký čistič
Třídící linka
5 nejnovějších nabídek
Malá ohradová paleta Mars
Pronájem strojů finišer BITELLI BB621, recykler BAGELA BA-10000F a BAGELA BA-7000F a jiné
Pokládání obrubníků a pokládání zámkové dlažby v různém provedení
Gumárenská výroba, recyklace pryže a plastů
Podvěsné systémy KBK

Zamilujte si olejové barvy od KOH-I-NOOR HARDTMUTH a.s.

29/09/2019

 

 

Nejkrásnějším médiem jsou pro mnoho umělců olejové barvy. Je to vůně terpentýnu a lněného oleje, která dává ateliéru kouzlo. Plátna vyvedená v oleji mají něco, co jen stěží nahradí jiné médium.

Kromě vůně můžeme jmenovat jemnost, plasticitu a přirozenost, s jakou barvy odráží světlo. Olejové barvy umožňují v podstatě vše, co si může malíř přát, pokud se s nimi naučí pracovat. Není problém si namíchat odstín a pracovat s plochami. Můžeme s nimi naopak malovat tak, že spolu odstíny mísíme přímo na plátně. Není potřeba mít vše promyšleno, můžeme improvizovat, být expresivní a vytvářet obraz až na plátně.

Nebo naopak můžeme zvolit precizní postup a malovat jemné vrstvy, kterými postupně modelujeme tvar. Možné je vše, ale je třeba brát v úvahu, že základní vlastností olejových barev je pomalé schnutí. Pokud s olejovými barvami pracujeme poprvé, může se to jevit jako překážka, protože chceme pracovat rychleji, než nám to médium umožňuje. Je tedy dobré si promyslet, co chceme namalovat a jak budeme postupovat, aby se různé odstíny vzájemně nemísily, pokud nechceme.

Set olejových barev Prague obsahuje deset odstínů v plastové zasouvací vaničce. Z této základní řady lze namíchat libovolné odstíny, je tedy vhodná pro někoho, kdo si pořizuje první barvy. Časem však zjistíme, že některé odstíny preferujeme a jiné ne, je tedy vhodnější dokupovat požadované odstíny individuálně, na výběr máme až z 61 tub o objemu 40 ml. Menší objem barvy v tubě je nepraktický, protože spotřebu barvy nelze úplně omezit, zvláště pokud pracujeme s větším formátem.

K barvám budeme potřebovat také terpentýn a lněný olej. Základní lahvička terpentýnu je svou velikostí vhodná spíše do plenéru nebo pokud teprve začínáme a nejsme si jistí, zda bude olejomalba naše oblíbená technika. Pokud to s malbou myslíme vážně, je dobré udělat si zásoby. Terpentýn je nutný nejen k ředění barvy, ale také k vymývání štětců. V tomto ohledu se vyplatí pečlivost. Dobrý štětec je poměrně drahá záležitost a ledabylé zacházení jej rychle znehodnotí. KOH-I-NOOR nabízí širokou škálu štětců Kolinsky určených pro práci s olejovými barvami.

K malbě olejovými barvami nám nebude stačit obyčejný papír. Je potřeba si pořídit plátno, sololit, dřevěnou desku nebo speciální papír určený pro práci s olejovými barvami. Plátno napnuté na rámu je poměrně lehké koupit, u větších formátů je lepší nechat si plátno napnout v dílně, protože to vyžaduje určitou sílu a prostor pro manipulaci. U menších formátů přináší své kouzlo, když si ho sami napneme.

Na napnutí používáme buď kovové sponky, nebo krátké hřebíčky se širokými hlavičkami. Postupujeme od středu do stran, kdy střídáme protilehlé strany tak, aby se plátno vypnulo rovnoměrně. Na závěr můžeme plátno přetřít čistou vodou, a pokud se nám prověsí, je dobré jej znovu napnout. Jako podklad můžeme použít olejový nebo akrylový šeps, aby zpevnil a vyplnil plátno, čímž omezí spotřebu barvy. Akrylový šeps není tak hladký jako olejový, ale rychleji schne. Na menší plátna stačí malé balení. Plátno může na rámu časem povolit. Abychom obraz dodatečně vypnuli, je potřeba mít schovaná dřívka, která se dodávají spolu s rámem. Ta vtlučeme na místa v rozích rámu, kde se do sebe lišty vkládají.

K olejovým barvám si většinou kupujeme lněný olej a mícháme jej s barvou. Opatrně, pokud jej do barvy přidáme moc, bude se místo nápadně lesknout, popřípadě vytvoří žlutou krustu. Použijeme-li naopak k ředění barvy terpentýn, barva rychleji zasychá. Této možnosti využívá spoustu umělců při podmalbě, kdy vědí, že nepotřebují silnou vrstvu barvy, ale pouze „zatónovat“ plátno. Hotová malba se nechá schnout, a to poměrně dlouho (i několik měsíců), než se přetře závěrečným damarovým lakem. Je to právě lak, který dělá olejomalbu lesklou a chrání barvy před poškozením.

 

 

 

KOH-I-NOOR HARDTMUTH a.s.

F. A Gerstnera 21/3

České Budějovice

371 30

Česká republika

 

Tel.:+420 389 000 308, 389 000 168

Fax: +420 389 000 303

E-mail: gumarna@koh-i-noor.cz

Internet: www.koh-i-noor.cz

https://www.industry-eu.cz/firmy/koh-i-noor-hardtmuth-a-s

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU