banner
5 neuesten Anforderungen
Novostavba objektu
Vybudování prostor pro studenty
Kartonové krabice
Zateplení objektu
Nákup osobních ochranných pracovních prostředků
5 neuesten Angebote
Prodám: Absorbér vlhkosti (Desiccant) 24 t
Barevné koncentráty 25 t
Použité oktabíny k prodeji
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Koše do šachtových pecí

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji...

03/10/2006

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji potvrdil, že region zvládl obtížný útlum těžebního a hutního průmyslu a pomalu mění image. Podnikatelská sféra vnímá Moravskoslezský kraj jako region s rozvojem průmyslu, kde se odehrává řada pozitivních změn a kde lze najít vzdělané lidi, zábavu i hezkou přírodu. Ukázal to nedávný průzkum marketingové a výzkumné agentury Datamar, která sledovala image a vývoj regionu z pohledu podniků a podnikatelů. Zástupci firem se domnívají, že sever Moravy a Slezskou jsou dobré pro podnikání i pro život. Velmi dobře registrují změny v rozvoji regionu. Celkem 62 procent oslovených firem v průzkumu Datamaru v dubnu 2006 uvedlo, že zaznamenaly změny v rozvoji regionu. V 80 procentech případů tyto změny hodnotí jako změny k lepšímu. Nejpozitivněji podnikatelská sféra hodnotí vstup automobilky Hyundai, výstavbu dálnic a silnic, rozvoj průmyslových zón, rekonstrukce a rovněž příchod dalších zahraničních investic. Pro kraj jsou podle firemní sféry typické Beskydy a Jeseníky stejně jako doly a restrukturalizovaný průmysl. Z toho vyplývá i hodnocení Moravskoslezského kraje jako regionu příležitostí, kde lze současně podnikat i žít. Hodnocení není ale jen příznivé. Varující je třeba fakt, že v hitparádě krajů České republiky získal region jen 7. příčku, to znamená, že lidé sice registrují změny k lepšímu, ale vyžadují další zlepšen. Zhruba pětina dotázaných také uvádí, že pro Moravskoslezský kraj jsou typické negativní charakteristiky jako nezaměstnanost či chudoba. Za důležité pro další rozvoj regionu respondenti označili zlepšení životního prostředí, dobudování dálnice a infrastruktury, pokračování rekonstrukce měst a obcí, rozvoj cestovního ruchu i průmyslových zón a podnikání. Jako podstatný vidí šéfové podniků také dostatek vzdělaných, kvalifikovaných lidí.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU