banner
5 neuesten Anforderungen
Poptávka - Hledáme firmu pro stavbu domu
Poptávka - Lakování
Poptávka - Výřezy v legované oceli
Poptávka - Výroba z nerezu, výroba ze dvou dílů
Poptávka - Máme zájem o klimatizaci do bytu
5 neuesten Angebote
Policové regály
Patrové sklady
Patrové sklady
Výroba formy o maximální velikosti 600x600 mm a hmotnosti do 1000 kg
Výrobní program - gaiger černý pro odtok dešťových vod ze střech rodinných domů

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji...

03/10/2006

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji potvrdil, že region zvládl obtížný útlum těžebního a hutního průmyslu a pomalu mění image. Podnikatelská sféra vnímá Moravskoslezský kraj jako region s rozvojem průmyslu, kde se odehrává řada pozitivních změn a kde lze najít vzdělané lidi, zábavu i hezkou přírodu. Ukázal to nedávný průzkum marketingové a výzkumné agentury Datamar, která sledovala image a vývoj regionu z pohledu podniků a podnikatelů. Zástupci firem se domnívají, že sever Moravy a Slezskou jsou dobré pro podnikání i pro život. Velmi dobře registrují změny v rozvoji regionu. Celkem 62 procent oslovených firem v průzkumu Datamaru v dubnu 2006 uvedlo, že zaznamenaly změny v rozvoji regionu. V 80 procentech případů tyto změny hodnotí jako změny k lepšímu. Nejpozitivněji podnikatelská sféra hodnotí vstup automobilky Hyundai, výstavbu dálnic a silnic, rozvoj průmyslových zón, rekonstrukce a rovněž příchod dalších zahraničních investic. Pro kraj jsou podle firemní sféry typické Beskydy a Jeseníky stejně jako doly a restrukturalizovaný průmysl. Z toho vyplývá i hodnocení Moravskoslezského kraje jako regionu příležitostí, kde lze současně podnikat i žít. Hodnocení není ale jen příznivé. Varující je třeba fakt, že v hitparádě krajů České republiky získal region jen 7. příčku, to znamená, že lidé sice registrují změny k lepšímu, ale vyžadují další zlepšen. Zhruba pětina dotázaných také uvádí, že pro Moravskoslezský kraj jsou typické negativní charakteristiky jako nezaměstnanost či chudoba. Za důležité pro další rozvoj regionu respondenti označili zlepšení životního prostředí, dobudování dálnice a infrastruktury, pokračování rekonstrukce měst a obcí, rozvoj cestovního ruchu i průmyslových zón a podnikání. Jako podstatný vidí šéfové podniků také dostatek vzdělaných, kvalifikovaných lidí.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU