banner
5 nejnovějších poptávek
Výměna PVC
Poptávka - Pokrývačské a klempířské práce na střeše domu
Poptávka - Mám zájem o zednické a malířské práce v místnosti
Poptávka - Poptávám malířské práce v chodbě, obýváku, kuchyni a dalších prostorech
Poptávka - Základová deska na klíč
5 nejnovějších nabídek
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - OMES P140 ES
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22
VOLNÁ KAPACITA ! NA VÝROBU VSTŘIKOVACÍCH FOREM
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Volná kapacita regranulace LDPE, HDPE, PP, ABS, PS, PC/ABS

Brusel brojí proti "tankovací turistice". Řidiči kamionů...

16/02/2007

Brusel brojí proti "tankovací turistice". Řidiči kamionů dnes v Evropě běžně šetří náklady na palivo tím, že natankují v zemi s nízkou cenou nafty, a pak na plné nádrže projedou tisíce kilometrů. Za pár let by ale dopravní firmy mohly o tuto výhodu přijít. Evropská komise se totiž chystá navrhnout zvýšení minimální spotřební daně na minerální oleje. Mají se tak alespoň zčásti vyrovnat ceny nafty i benzínu v jednotlivých zemích EU. Podle komise jsou rozdíly v cenách tak značné, že brání konkurenci na vnitřním trhu. Zvýšení daní ale může zvednout i náklady českých firem. "Vyrážet za hranice z Česka s plnou nádrží je pro nás skoro nezbytnost. Změnit tenhle cenový rozdíl by pro nás znamenalo hodně velký problém," říká Radovan Vlach, majitel klatovské dopravní firmy Zamos. Minimální spotřební daň na naftu platí v zemích sedmadvacítky už nyní. Od roku 2004 je to 302 eur na 1000 litrů, ale v roce 2010 se má zvýšit na 330 eur. Řada nových členských zemí si ovšem vyjednala výjimky a daní naftu sazbami mezi 220 a 300 eur na 1000 litrů. Ve čtyřech zemích je naopak sazba více než 400 eur, v Británii dokonce v přepočtu 693 eur na tisíc litrů. Daňový eurokomisař László Kovácz to chce změnit. Podle něj rozdílů v cenách využívají firmy, které poskytují mezinárodní přepravu, nebo ty, jež sídlí blízko hranic. Jiné podniky tuto výhodu nemají. Komise tak plánuje zvýšit spodní hranici daně na naftu ve dvou krocích. K lednu 2012 by měla činit 359 eur na 1000 litrů, o dva roky později už 380 eur. Na stejnou úroveň by se v roce 2014 měla dostat i minimální spotřební daň na bezolovnatý benzín. Horní limit daně by určen nebyl.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU