banner
5 nejnovějších poptávek
Výměna PVC
Poptávka - Pokrývačské a klempířské práce na střeše domu
Poptávka - Mám zájem o zednické a malířské práce v místnosti
Poptávka - Poptávám malířské práce v chodbě, obýváku, kuchyni a dalších prostorech
Poptávka - Základová deska na klíč
5 nejnovějších nabídek
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - OMES P140 ES
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22
VOLNÁ KAPACITA ! NA VÝROBU VSTŘIKOVACÍCH FOREM
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Volná kapacita regranulace LDPE, HDPE, PP, ABS, PS, PC/ABS

Čeští námořníci velmi často plují se Slováky Na světových...

16/02/2007

Čeští námořníci velmi často plují se Slováky Na světových oceánech stále plují lodě, kde většinu posádky tvoří Češi a Slováci. "Na čtyřech z nich, patřících německému rejdařství MST, je posádka od kapitána až po stewardy dokonce složena pouze z námořníků mluvících česky a slovensky," tvrdí Dušan Jamný, šéf skupiny Czechoslovak Ocean Shipping Group. Na dalších lodích, které patří třeba italským rejdařům, jsou posádky smíšené. Důstojnický sbor je často český a slovenský, v nižších funkcích pracují například Ukrajinci. Dohromady se tak česky či slovensky mluví na 15 lodích, jejichž posádky zajišťuje C.O.S. Crew Management, divize Czechoslovak Ocean Shipping. Kdy budou na mořích opět plout lodě s českou vlajkou? Dušan Jamný krčí rameny: "Těžko už by to asi byla vlajka česká, ale bylo by to české rejdařství.Vlastní loď, respektive rejdařství, může být dalším krokem," potvrzuje šéf Czechoslovak Ocean Shipping Group. Je zde ale otázka financování. Lodě jsou drahé, je jich nedostatek. Češi se ještě nenaučili investovat do námořních lodí například formou podílových fondů. Ty obvykle nenabízejí vysoká zhodnocení, ale působí dlouhodobě. Jsou tu i některé právní otázky, které se musí dořešit. Máme však všechna potřebná oddělení, ze kterých může vzejít kvalifikované rejdařství. A vlajka? Nejbližší je nám zřejmě vlajka Slovenské republiky. Poskytuje přibližně stejné výhody jako třeba ta často zmiňovaná panamská. Lodní registry jsou jak v Praze, tak i v Bratislavě. Prostřednictvím námořní dopravy se realizuje 80 - 90 procent veškeré mezinárodní výměny zboží. Globální obchod každoročně roste v hodnotách kolem pěti procent. Kapacita námořních lodí s tím sotva drží krok. Zejména mezi Evropou a Asií je o místo na kontejnerových lodích nouze.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU