banner
5 nejnovějších poptávek
Výměna PVC
Poptávka - Máme zájem položení střešní krytiny na domech
Poptávka - Dřevěné pelety
Poptávka - Oprava ploché střechy, natěračské práce
Poptávka - Plovoucí podlaha v místnostech
5 nejnovějších nabídek
DVOUDRÁHOVÝ STŮL S JEDNOU POHÁNĚNOU DRÁHOU
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - PERFEKT 42CB-CC
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ HAMBI KSE603V - 6m
STŘIHAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ HAMBI TV60V - 6m
STŘIHAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SIMPLEX 35E

Poradcům se nelíbí návrh Kapsche pro druhou etapu mýtného. Odborníkům...

16/02/2007

Poradcům se nelíbí návrh Kapsche pro druhou etapu mýtného. Odborníkům z ČVUT se nelíbí návrh firmy Kapsch pro druhou etapu mýtného. "Naše vyjádření formulujeme v mnoha námitkách a výhradách," řekl šéf týmu Petr Moos. Stanovisko expertů včera obdrželo ministerstvo dopravy, které si ho objednalo. Řešení mýtného na silnicích první třídy se tak opět vzdálilo, jednání mezi firmou a ministerstvem budou pokračovat příští týden v úterý. Základní rozpor stále panuje kolem druhu použitých palubních jednotek (OBU) a také kolem počtu mýtných bran s mikrovlnnou technologií. Kapsch navrhl kombinaci mikrovlnné a satelitní technologie, ministerstvo a nyní i odborný tým požadují převážně satelitní systém. Brány by měly stát pouze v místech, kde není signál. Ministerstvo dopravy také žádá, aby systém využíval pouze tzv. inteligentní palubní jednotky vybavené složitým softwarem. To by však znamenalo vyšší náklady pro dopravce, neboť tyto jednotky jsou několikanásobně dražší než ty současné. Kapsch navrhuje technologii, která by umožnila využití obou základních typů jednotek, inteligentní i tzv. lehké, a rozhodnutí by bylo na dopravcích. "Ano, to je možné, my netrváme na tom, že ty podmínky je všechny nutné splnit, to je naše stanovisko," řekl Moos na dotaz, zda by mohl Kapsch připomínky týmu zapracovat do nového návrhu a systém nakonec vybudovat. Kapsch se zatím nechce k výhradám týmu vyjadřovat, dokud se s nimi podrobně neseznámí. Dál však trvá na tom, že mikrovlnné řešení má vyšší efektivitu a nižší provozní náklady než satelit. "Při tvorbě našeho řešení pro druhou etapu jsme se snažili udržet hlavní parametr výběrového řízení požadující minimálně 95procentní efektivitu výběru mýta," řekl mediální zástupce Kapsche David Šimoník. Další významný otazník visí nad finanční stránkou celé zakázky. Podle smlouvy je cena za obě etapy a desetileté služby 22 miliard korun. První etapa stála podle Ministerstva dopravy 3,3 miliardy korun a na druhou etapu bylo původně plánováno 2,7 miliardy.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU