| Přibližně 20 km od jihokorejského hlavního města byl letos v červenci  zahájen plně automatický provoz metra bez řidiče. Novou linku metra  obsluhuje 15 dvouvozových jednotek na pneumatikách typu VAL 208, které  vyrobila a dodala společnost Siemens. Český expertní tým prováděl ve  vídeňském závodě kompletní integrační zkoušky těchto vozidel, které  umožňují jejich uvedení do provozu. Zahrnují odborné instalace  zabezpečovacích bloků na soupravy, statické zkoušky vozidel, řízení  konfigurace vybavení, zajištění kompletní dokumentace a další  související činnosti. V rámci kontraktu dodal Siemens také automatický  zabezpečovací systém a vybavení dohledového a řídicího centra a depa. 
 
 
Vozidla  na pneumatikách jsou provozována v různých zemích světa. „Lidé se jimi  svezou například z letiště Charles de Gaulle v Paříži a O’Hare v  Chicagu, ve francouzských městech Toulouse a Rennes, v italském Turínu,  ale i na Taiwanu a nově v Jižní Koreji. Český tým uvedl do provozu už  více než 140 takových jednotek. Denně přepravují statisíce cestujících  do práce, za přáteli i zábavou,“ říká Jan Maj, ředitel dopravní divize  Siemens v České republice.
 Město Uijeongbu se nachází asi 20  kilometrů severně od jihokorejského hlavního města Soul. Od roku 1995 se  zde počet obyvatel zvýšil o 38 procent a očekává se nárůst o dalších 28  procent, tedy 500 000 obyvatel do roku 2020. Město se rozhodlo pro  systém lehkého metra. Estakádová trať vede v délce 11 kilometrů z  východní části města do centra s přestupem na metro do Soulu. Cestující  se jím dopravují rychle, spolehlivě a ekologicky do hlavního města.
 
 Linka  má 15 stanic a vozidla Siemens na ní ve špičce přepraví 3 400  cestujících za hodinu v jednom směru. V roce 2040 se předpokládá, že  přeprava ve špičce bude dosahovat dokonce 6 400 cestujících za hodinu v  jednom směru. Očekává se, že metro využije okolo 32 milionů cestujících  za rok, v následujících dvaceti letech dokonce až 55 milionů. Metro bude  jezdit 20 hodin denně, dvojice souprav vyjede ve špičce každých 205  sekund.
 
 Vozidla typu VAL jsou založená na lehké konstrukci a jsou  provozována v plně automatickém režimu bez strojvedoucího. Využívají se  zejména k napojení na systém metra ve velkoměstech i jako páteř  hromadné dopravy v malých a středních městech. Mezi významné  charakteristiky patří krátké intervaly, rychlost až 80 kilometrů v  hodině, rychlý rozjezd a krátká brzdná dráha s přesným zastavením ve  stanicích. Soupravy řídí a kontroluje automatický zabezpečovací a řídicí  systém. Ten stanovuje požadované bezpečnostní vzdálenosti. Umožňuje  krátké rozestupy jízdy do jedné minuty mezi soupravami, což je ideální  pro přeplněná města. Řízení je prováděno z řídicího centra s  videokamerami ve stanicích, podél kolejí a v prostoru pro cestující.  Jejich zásluhou řídicí středisko flexibilně reaguje na náhlé přívaly  cestujících a umožňuje rychlé nasazení dalších vozidel. Systém na  pneumatikách díky dobré stoupavosti kopíruje terén a je podstatně tišší  při průjezdu oblouku s malým poloměrem než jiné kolejové systémy.  Použité zelené technologie rekuperace energie při brzdění pomáhají  zákazníkovi výrazně snižovat spotřebu energie.
   
     www.techtydenik.cz |