banner
5 nejnovějších poptávek
Zajištění ostrahy objektů
Demontáž stávajících vrat a montáž nových
OOPP
Oprava podlahových krytin
Obnova dětského hřiště
5 nejnovějších nabídek
Výroba pryžové moučky
Mitsubishi Colt , náhradní díly
Generální opravy a modernizace soustruhů SU 50A, SV 18RA - i výměnným způsobem
Automatické rozpoznání státních poznávacích značek GPP LPR
Přístupový systém AGI

Náš minitest: Škoda Rapid 1,4 TSI

18/01/2013

Má-li si automobilka Škoda i nadále zachovat růst odbytu, bude to úloha čím dál složitější. Zdá se, že důležitým počinem v této situaci je kompaktní limuzína Rapid představující účelný rodinný automobil s působností „světového vozu“, směřovaného na rychle se rozvíjející trhy. Protože jde v podstatě o velikostí přiměřený automobil s délkou 4,48 m posazený mezi řadu Fabia a řadu Octavia, který odpovídá i dnešnímu trendu ve stále chudnoucí Evropě, není pochyb o tom, že je to trefa do černého i pro náš trh. K tomu je třeba dodat, že vůz je po technické stránce na standardní úrovni, design karoserie je bezesporu nadčasový bez módních excesů, v interiéru sympaticky jednoduchý a co se týká užitné hodnoty vozu, tady bychom jenom těžko hledali srovnatelnou konkurenci.

Rapid se nabízí ve třech výbavových stupních, náročný zákazník má ale možnost vybrat si i z řady přiměřeně komfortních funkcí, jako jsou tempomat, elektronicky řízená klimatizace, signalizace překážek při parkování, navigace, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, multifunkční displej Maxi DOT atd. Ale již základní verze Active má v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti vše, co k jejich základu u moderního vozu patří – takže např. 6 airbagů nebo systém ESP (se všemi odvozenými funkcemi).

U Rapidu zvolili karoserii se splývavou zádí (liftback) – je elegantní a umožňuje vytvořit objemný zavazadelník. V tomto případě, kdy výbava má sadu na opravu pneumatik, je to 550 l, po jednoduchém sklopení zadních dělených opěradel se zvětší na 1490 l. Jeho ložná délka je 97/175 cm. Pro prostor v kabině je určující v první řadě rozvor náprav, čítá 2,6 m, což až na pár mm koresponduje s rozvorem Octavie druhé generace, takže cestující na zadních sedadlech mají k dispozici až prostorový přepych.

Celý článek naleznete v Technickém týdeníku 01/2013.

 

 

auto_190

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU