 
     5 nejnovějších poptávek
 5 nejnovějších poptávek| Dodávky ICT |  | 
| Revitalizace sportovního areálu |  | 
| Výměna výtahů |  | 
| Modelářská frézka |  | 
| Bezbariérové stavební úpravy - přístavba výtahu |  | 
| 30/10/2012 | 
| 
 
 Říká ředitel Státní plavební správy Jaromír Kalousek Z oken svého úřadu v areálu pražského holešovického přístavu smutně  sleduje, jak na místě nevyužívaných překladišť a jeřábů vyrostly činžáky  s luxusními byty. Přesto je šéf Státní plavební správy Jaromír Kalousek  ohledně lodní dopravy v Česku optimistický. OTÁZKA: Proč na českých řekách není tak živo jako na řekách v západní Evropě? Není to úplně tak, rekreační plavba se velmi rozvíjí. Třeba Baťovým  kanálem u řeky Moravy loni proplulo 65 tisíc lidí. Dobře je na tom i  Vltava pod Českými Budějovicemi, kde bylo v rámci splavňování vybudováno  několik nových přístavišť. Mimořádně rušný lodní provoz vládne v Praze.  Chybí však infrastruktura. Třeba mezi Prahou a Slapy jsou jen dvě místa  k natankování paliva. Je ale pravda, že velmi výrazný ústup zaznamenala  nákladní doprava. OTÁZKA: Proč? Dá se to ještě někdy zvrátit? Částečně za to může útlum stavebnictví a pokles exportu tradičních  "lodních" komodit. Hlavně však chybějící jez v Děčíně. Kvůli často nízké  hladině Labe trpí nákladní i osobní lodní doprava mezi Českem a  Německem nespolehlivostí. Přitom je výrazně levnější a mohla by odlehčit  přetíženým silnicím. Výstavba jezu by umožnila i velkým zahraničním  kabinovým lodím plout častěji do Česka a vozit k nám turisty. Dnes se  lodní společnosti bojí dát Prahu do svých jízdních řádů - lodě by tu  mohly uvíznout i na několik měsíců. OTÁZKA: Jenže jez znamená čtyřapůlmiliardovou investici. Dá se věřit v  její smysluplnost, když nákladně vybudované terminály pro lodní  přepravu uhlí ze severních Čech do Chvaletic skončily ve šrotu a když se  oba pražské přístavy v Holešovicích i na Smíchově mění v obytné čtvrti? Perspektivní je zejména Labe. Vždyť u jeho toku leží řada významných  průmyslových podniků, jako je Lovochemie, Spolana Neratovice či  Unipetrol v Kralupech. Ale i strojírenská skupina Vítkovice měla nedávno  dodat do USA rozměrnou klikovou hřídel a byla domluvena doprava po  vodě, jenže kvůli suchu muselo být použito letadlo. Také ČEZ zvažoval  dopravu dřevěné štěpky po vodě, ovšem vhodných člunů je dnes u nás jen  devatenáct, byť jich bývaly stovky. Na Vltavě by pak mohla mít nákladní  plavba perspektivu v okolí Temelína, protože doprava technologií při  jeho dostavbě má stát až osm miliard korun. OTÁZKA: Zatímco výstavbu děčínského jezu blokuje odpor ekologů, na jihu Čech výrazně pokročilo splavňování Vltavy... Ti, kdo to prosazují - exhejtman Jan Zahradník, českobudějovický  primátor Juraj Thoma či hlubocký starosta Tomáš Jirsa - jsou vizionáři.  Přemýšlejí jako v téhle zemi málokdo. Vždyť rekreační plavba na úseku  mezi Českými Budějovicemi a orlickou přehradou přivede do regionu ročně  až tři sta tisíc turistů. Investice do splavnění se vyplatí.     www.enviweb.cz | 
 Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
 Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
      Proč využívat Industry-EU?  Cíle portálu Industry-EU
 Cíle portálu Industry-EU  Poptávky a nabídky Industry-EU
 Poptávky a nabídky Industry-EU  
 
