banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Projekt pro dům
Poptávka - Klimatizace pro naše haly
Poptávka - Klimatizace do bytu
Poptávka - Fotovoltaická elektrárna
Poptávka - Zhotovení betonového plotu
5 nejnovějších nabídek
Výroba a prodej pryžových granulátů
Armatury, kulové kohouty, ventily
Výkup autovraků
Kabelové příslušenství - smrštitelné
STŘÍHAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ MAFIX 6000

Zaškolení servisních robotů od Schunk Intec s.r.o.

18/03/2019

 

 

Inteligentní hlasové asistentky jako Alexa, Siri, Echo, Cortana atd. se také ukazují jako inspirace pro průkopníky servisní robotiky. Co bylo před pár lety považováno za nemyslitelné, je teď v důsledku užívání umělé inteligence předmětem intenzivních diskusí. Spíše než nutnost pečlivě programovat každý nepatrný pohyb, budou budoucí servisní roboty jednoduše imitovat činnosti lidských bytostí. Toto, spolu s dalšími tématy, bylo během jedenáctých Dnů odborníků SCHUNK na téma servisní robotika konaných v centru automatizace v Odense v Dánsku předmětem diskusí mezi 170 odborníky z široké škály oborů. Hostiteli sympozia byli Martin Hägele z Institutu Fraunhofer pro výrobní technologii a automatizaci IPA a Søren Peter Johansen z Dánského technologického institutu (DTI).

Robotika namísto loďařství

Změna, kterou nyní zažívá 180 000 obyvatel Odense, je ukazující. Zatímco v minulosti bylo město charakterizováno hlavně loďařstvím, tuto roli nyní má převzít robotika. Starosta Peter Rahbæk Juel stanovil cíl, aby se Odense do roku 2020 stalo vedoucím světovým městem v robotice. V neposlední řadě kvůli úspěchu firmy Universal Robots, převládajícím podmínkám příznivým pro začínající firmy a jedinečné soudržnosti technologické komunity města, což Søren G. Aarhus z Odense Robotics pomohl osvětlit, by tento cíl mohl být veskrze realistický.

Získané poučení:
Sítě, partnerství (včetně toho mezi konkurenty) a tvůrčí volnost urychlují vývoj v robotice a odstraňují bariéry v myslích lidí.

Od lékařské technologie k maloobchodu

Ve svých přednáškách Prof. Dr. Stefano Stramigioli z University of Twente v Nizozemí a Wolfgang Ptacek z rakouského Centra pro lékařské inovace a technologii ilustrovali, jak asistenční a servisní robotika znamená více než jen technické přístroje a vynálezy. Od diagnostiky rakoviny prsu po obdukce a neurochirurgii bude v příštích letech mít prospěch z robotických řešení spousta lékařských disciplin, ale zvláště dotčení pacienti, protože se lékařské zásahy stanou stále přesnějšími a preventivnějšími a diagnostika bude optimalizována díky umělé inteligenci. Dr. Nikolaus Blümlein ze společnosti LIDL Stiftung & Co. v Německu hovořil o zcela odlišné oblasti aplikací pro servisní robotiku, zejména o světě velkoobchodu potravin a nápojů. Složitým problémem zde je to, aby se roboty vyrovnaly se specifickými podmínkami, které převládají ve skladech při stohování regálů, likvidaci lepenkových krabic nebo balení sladkostí při výstupní kontrole. To, co se již stalo realitou ve velkých strukturovaných velkoobchodech s transportními platformami, bude v budoucnu rozšířeno do sektoru maloobchodu. Finální prohlídka společnosti v Dánském technologickém institutu (DTI) demonstrovala právě, jak to lze na základě provedené studie úspěšně provést.

Získané poučení:
Podobně jako u osobních počítačů se roboty v budoucnu postupně otevřou nejširší škále oblastí použití a umožní aplikace, které byly dříve nepředstavitelné.

Umělá inteligence je hnací silou

Zvláště v podmínkách softwaru, ale také mechanicky, je možno pozorovat zajímavý vývoj. Prezentace, jež přednesli Prof. Dr. Jan Peters z Univerzity Darmstadt, Martin Naumann ze společnosti drag and bot zabývající se softwarem k programování robotů, Dr. Klas Nilsson ze společnosti Cognibotics, Prof. Michael Beetz z Univerzity Brémy a Prof. Jamie Paik z Laboratoře rekonfigurovatelné robotiky při Eidgenössische Technische Hochschule (EPFL) v Lausanne, byly toho důkazem. Všech pět těchto expertů pomohlo osvětlit přístupy k tomu, jak lze servisní roboty programovat intuitivně ale také je mechanicky optimalizovat s pomocí různých metod umělé inteligence. Cílem, jak Martin Naumann výstižně uvedl, jsou zde docela jednoduše užitečné servisní roboty pro automatizaci typu udělej si sám. Podobně jako děti ve školce nebo v základní škole, by se servisní roboty měly učit a procvičovat své vlastní pohybové sekvence v simulovaném prostředí na základě tří kroků pozorování, napodobování a optimalizaci a pak tyto na získaných znalostech založené sekvence přizpůsobit novým požadavkům v reálném světě. V budoucnosti to však povede k několika složitým problémům vyžadujícím řešení, jako je interakce sil, přesnost a rychlost, když se robotická ramena nebo chapadla pohybují v blízkosti lidských bytostí, nebo flexibilita a univerzálnost uchopovacích nástrojů.

Získané poučení:
Obojí je zásadní – rychlý vývoj umělé inteligence a odpovídající mechanická řešení.

Bezpečnost a vlastní odpovědnost

Dr. Walter Wohlkinger z rakouské společnosti Blue Danube Robotics a Thomas Pilz, generální ředitel firmy Pilz specializované na senzory, hovořili o bezpečné interakci mezi lidmi a roboty. Z jejich přednášek se jako zřejmé ukazují dvě věci. Pro implementaci bezpečných aplikací spolupráce člověk/robot existuje široká škála možností od povrchů se senzory pro roboty po kontrolu pohybových sekvencí a sledování prostoru a uchopovací síly za pomoci senzorů. Nicméně i lidé sami se musí adaptovat na chování robotů. Thomas Pilz prosil o použitelné normy, jež by se přizpůsobily v souladu s vývojem v servisní robotice a o kritický pohled na to, kdy a do jaké míry má zařízení technické bezpečnosti nebo pokyny pro uživatele smysl.

Získané poučení:
vlastní vytříbenost technologie není jediným rozhodujícím hlediskem. Trénink a možnost vyzkoušení nových technologií hravou formou jsou také důležité.


Cílem je globální pozornost

Nakonec Jeff Burnstein z Asociace pro pokročilou automatizaci, Oliver Stahl z Robotise a Niels Jul Jacobsen z Mobile Industrial Robots poskytli finanční ale také etický pohled na servisní robotiku. V dnešní době působí na poli servisní robotiky Čína, USA a Evropa, ačkoli se soustřeďují na rozdílné oblasti a užívají rozdílné strategie při její implementaci. Jeff Burnstein předložil pohled, že už není rozhodující, kdo má novou technologii jako první, ale spíše to, kdo novou technologii používá nejefektivněji a tak vytváří globální pozornost. Pokud jde o etiku, Oliver Stahl vidí lidi samotné jako ty kdo mají vše v rukou, spíše než roboty, je na lidech rozhodnout, k čemu se technologie použijí.

Získané ponaučení
: aby byla servisní robotika úspěšná, je v ní stále co dohánět. To platí zejména s ohledem na inteligenci, bezpečnost, mapování, mraky a standardizaci, ale také pokud jde o etické otázky.

Pro Henrika A. Schunka, generálního ředitele společnosti SCHUNK a iniciátora Dnů odborníků bylo na konci sympozia jasné jedno: tohle byly dosud nejlepší Dny odborníků SCHUNK. Možná to bylo díky speciálnímu ekosystému Odense nebo díky dynamice, která dovršovala téma servisní robotiky těchto dnů. Ať už bylo důvodem cokoli, pokračování této řady akcí v příštím roce je už dychtivě očekáváno.

 

 

 

 

Schunk Intec s.r.o. - upínací technika a uchopovací systémy

Tuřanka 115

Brno

627 00

Česká republika

 

Tel.:+420 513 036 213

Fax: +420 531 036 219

E-mail: info@cz.schunk.com

Internet: www.cz.schunk.com

https://www.industry-eu.cz/firmy/schunk-intec-s-r-o-upinaci-technika-a-uchopovaci-systemy

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU