banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Poptáváme opravu elektrické pily
Poptávka - Oprava nerovného dvorku, jeho obnova, pokládka zámkové dlažby
Poptávka - Fotovoltaika, dotace Zelená Úsporám, 90.000, přitápění, včetně montáže
Poptávka - Kovovýroba ocelových dílů viz přílohy
Poptávka - Plachta na míru
5 nejnovějších nabídek
STŘIHAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SIMA CEL-36P
Použité oktabíny k prodeji
Koš na mytí kojeneckých láhví, drátěné nerezové koše
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 32S
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22

Malá encyklopedie zapalování a žhavení (3. díl) od IHR Autodíly s. r. o.

19/08/2019

 

 

V předcházejících dvou dílech jsme se seznámili s požadavky, které klademe na zapalovací svíčku a udělali jsme si rovněž malou exkurzi do historie vývoje zapalovacích svíček na konci 19. a na začátku 20. století.

Během své existence prodělaly zapalovací svíčky velký technický vývoj, současně s tím se objevila i řada nových technických požadavků na výkon a konstrukci. V praxi se svíčky dělí podle různých kritérií do několika skupin, díky čemuž vznikají vždy určité kategorie mající podobnou konstrukci i výkon. Připomeňme si alespoň ta nejdůležitější členění, jako například:   

dělení dle teploty

dělení dle délky závitu

dělení dle utěsnění závitu svíčky

dělení dle tvaru jiskřiště

dělení dle počtu elektrod

 

Není žádným tajemstvím, že zážehové a vznětové motory současnosti využívají pouze část vzniklé energie z prohoření palivové směsi. V tomto směru hovoříme o tzv. účinnosti spalovacích motorů, která se v průměru pohybuje kolem čtyřiceti procent. Jedná se tedy o skutečně využitelnou tepelnou energii vzniklou prohořením plynů(směsi paliva a vzduchu), kterou jsme schopni převést a efektivně využít s pomocí mechanického pohybu pístů a přeměnit ji na kinetickou energii.

Zbývajících šedesát procent energie využíváme jako sekundární energii např. pro otop vozidla, předehřívání palivové směsi a nasávaného vzduchu, rychlého ohřevu motoru do provozní teploty apod., přičemž zbytkovou část takto nevyužité energie vypouštíme následně zpět do ovzduší prostřednictvím chladicího systému motoru a výfuku.

V teplotních výměnách v motoru sehrává tedy svoji významnou roli i zapalovací svíčka.

 

Více informací k článku najdete zde

 

 

 

IHR Autodíly s. r. o.

V mokřinách 283/8

Praha 4

147 00

Česká republika

 

Tel.:+420 272 765 794, 272 760 509

Mob.:+420 602 628 621

Fax: +420 272 774 546

E-mail: sales@ihr-autodily.cz; websales@ihr-autodily.cz; prumysl@ihr-autodily.cz

Internet: www.ihr-autodily.cz

https://www.industry-eu.cz/firmy/ihr-autodily-s-r-o

 

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU